سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ توزیع وسایل پیشگیری از ایدز در دکه‌های روزنامه فروشی برای جلوگیری از ایدز است و ممنوعیتی ندارد.
 
حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با فارس درباره خبر اخیر وزارت بهداشت مبنی بر مجوز فروش وسایل پیشگیری از ایدز در دکه‌های روزنامه فروشی، اظهار داشت: همیشه نگران این هستیم که به خاطر رعایت بعضی از مسائل در مسیر آموزش و موضوعات فرهنگی به صورت بسته و غیر شفاف رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما به دلیل دینی و اسلامی بودن معذوریت‌هایی در این زمینه دارد ادامه داد: به دلیل یکسری از محدودیت‌ها وزارت بهداشت و درمان نتوانسته در زمینه جلوگیری از ایدز شفاف‌سازی کند و توصیه‌های پزشکی را انجام دهد.

شهریاری یادآور شد: اگر وزارت بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده است که می‌تواند در دکه‌های روزنامه فروشی از این وسایل استفاده کند، ممنوعیتی ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا داروخانه‌ها در این زمینه جوابگو نیستند افزود: شاید در همه جا به داروخانه‌ها دسترسی نباشد ولی خیلی از دکه فروشی‌‌ها 24 ساعته فعالند.

وی گفت:‌ اگر برای جلوگیری از ایدز دغدغه داریم می‌توان با فروش وسایل جلوگیری از ایدز در دکه‌‌ها و کارهایی به این شکل اقداماتی را برای جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha