سلامت نیوز : كارشناس كمیته پیشگیری و كنترل ایدز سازمان بهزیستی گفت: سه میلیارد ریال از سوی این سازمان در سال جاری برای پیشگیری از ایدز (اچ.آی.وی) هزینه می شود.
 
دكتر زهرا اصفهانی روز سه شنبه در كارگاه آموزشی نحوه عملیاتی كردن و پایش برنامه استراتژیك ایدز در مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌های مداخله‌ای به منظور كنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز از سوی سازمان بهزیستی كشور در حال اجراست.

به گفته وی، این برنامه ها برای افراد دارای رفتارهای پرخطر، زنان آسیب پذیر و خیابانی و كودكان خیابانی طراحی شده است.

وی با اشاره به فعالیت باشگاههای اچ.آی.وی مثبت در سطح كشور، گفت: باشگاه‌های اچ.آی.وی مثبت در استان‌هایی كه آمار تعداد مبتلایان به ایدز در آنها قابل توجه است، ایجاد می‌شود.

به گفته وی، مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی (ایدز)، اعضای این باشگاه ها را تشكیل می دهند و اكنون 15 استان كشور باشگاه اچ.آی.وی مثبت دارند.

اصفهانی، اجرای برنامه های آموزشی در قالب توانمندسازی و خدمات مشاوره ای به مبتلایان و خانواده های آنان را از جمله فعالیت ها و خدمات باشگاههای اچ.آی.وی مثبت عنوان كرد.

كارشناس كمیته پیشگیری و كنترل ایدز سازمان بهزیستی افزود: در سال جاری برای هر باشگاه اچ.آی.وی مثبت در سطح كشور مبلغ 150 میلیون ریال بودجه تخصیص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha