چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 36094

بر اساس یافته های محققان ایرانی ، گیاه شنگ در طب سنتی ایرانی دارای اثرات درمانی در سوءهاضمه ، خونریزی های گوارشی و زخم معده است .

گیاه شنگ سو هاضمه را درمان می كند
سلامت نیوز:  بر اساس یافته های محققان ایرانی ، گیاه شنگ در طب سنتی ایرانی دارای اثرات درمانی در سوءهاضمه ، خونریزی های گوارشی و زخم معده است .

زهرا عباس آبادی  و محمد حسین فرزانی به تازگی مقاله ای را با موضوع  بررسی اثرات گوارشی گیاه شنگ در طب سنتی و یافته های علم امروز منتشر كرده اند كه خلاصه این مقاله در كتابچه شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر كشور به چاپ رسیده است .

در بخشی از این مقاله آمده است : گیاه شنگ از جنس خانواده كاسنی است .این گیاه در طب سنتی اثرات متعددی نظیر قابض ، بند آورنده خونریزی ، مقوی معده و كبد ، مفید برای زخم های لوله گوارش و اشتها آور است .بر اساس مطالعات انجام شده این گیاه برای رفع اختلالات معده ، یبوست ، التیام زخم ، سرفه و برونشیت مفید است .

در ادامه این مقاله آورده شده است : در حال حاضر اختلالات گوارشی شیوع بسیار بالایی در بین جوامع انسانی دارد و داروهای شیمیایی موجود برای درمان بیماری های سیستم گوارشی عوارض جانبی متعددی را در پی دارند. از این رو گرایش زیادی به مصرف گیاهان دارویی به خاطر كم بودن عوارض جانبی و گوناگونی تركیبات موثر موجود در آنها به وجود آمده است .

محققان دراین مقاله به بررسی اثرات گیاه شنگ در درمان بیماری های گوارشی و جایگاه این گیاه درمانی در طب سنتی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha