سلامت نیوز: رییس مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت خاطرنشان كرد: با گسترش ویروس هپاتیت C ممكن است در آینده با تعداد بیشتری از مبتلایان به این ویروس مواجه شویم.

دكتر كامران باقری‌ لنكرانی در گفت وگو با ایسنا در شیراز، خاطرنشان كرد: از سال 85 تاكنون اقداماتی در جهت كاهش تعداد مبتلایان به هپاتیت B صورت گرفته و شیوع آن تا حدودی رو به افول رفته است.

وی در ادامه گفت: هنوز به‌ واسطه رعایت نكردن بهداشت و توصیه‌های بهداشتی در روابط جنسی، اعتیاد تزریقی، حجامت و خالكوبی، عاملی در بروز و شیوع هپاتیت در افراد محسوب می‌شود، بنابراین باید همچنان نسبت به رعایت نكات بهداشتی دستورات اكید داده شود.

لنكرانی تصریح كرد: هپاتیت C هنوز یك شرایط نگران كننده در سطح كشور دارد كه مخزن آن به طور عمده معتادان تزریقی و دریافت كنندگان خون هستند.

وی گفت: به منظور مقابله با هپاتیت C داروهای جدیدی به بازار آمده كه هزینه بالا و موارد مصرف خاصی دارند و همه مبتلایان نباید از آنها استفاده كنند.

این پزشك فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز خاطرنشان كرد: متخصصان امر باید این داروها را در چارچوب عالمانه‌ای قرار دهند تا بیماران به شیوه صحیح از آنها استفاده كنند.

رییس مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: امسال پنجم آذر ماه، كنگره بین‌المللی هپاتیت در شیراز برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: كنگره بین‌المللی هپاتیت كه سال گذشته یك جلسه در تهران و یك جلسه در شیراز داشت، آذر ماه امسال با حضور جمعی از اساتید بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha