چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 36107
سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت دارویی و تنظیم خانواده وزارت بهداشت،‌ از تدوین بسته خدمات پس از ازدواج برای زوجین جوان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد اسلامی روزچهارشنبه در نشست خبری روز نوجوان و دانش آموز، رفع مشکلات زناشویی بین زوجین را اصلی ترین هدف تدوین این بسته ها عنوان کرد و گفت: در این بسته خدمتی، حقوق زنان و فرزندان از دیدگاه اسلام، مسائل جنسی، اجتماعی و عاطفی بین زوجین، به مرحله پیش نویس نهایی رسیده و قرار است بزودی در 4 استان به صورت پایلوت اجرایی شود.

وی افزود: آمارهای منتشر شده نشان می دهد طلاق به دلیل مسایل جنسی از 10 تا 70 درصد متغیر است و باید برای این امر برنامه های آموزشی درنظر گرفته شود.

اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون آموزش قبل از ازدواج به مدت دو ساعت ارایه می شود، گفت: این آموزشها برای زوجین کافی نیست و خدمات آموزشی پس از ازدواج باید ادامه یابد همچنین آموزشهای ازدواج به تمام افراد در آستانه ازدواج حتی افراد کمتر از 18 سال ارایه می شود.

وی ادامه داد: ارجح ترین آموزشها به زوجین در زمینه مسایل آمیزشی، پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال و برقراری رابطه سالم اخلاقی و عاطفی است.

رئیس اداره سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بارداریهای زنان کمتر از 18 سال برای آنان و جنین بسیار پرخطر است، گفت: به زوجهای کمتر از 18 سال توصیه می کنیم مسئله تنظیم خانواده را رعایت کنند و به زوج های بیش از 18 سال نیز توصیه می شود مسوولانه و آگاهانه دارای فرزند شوند.

اسلامی گفت: بسته های راهنمایی بالینی و برنامه اجرایی تیم سلامت برای ارتقای سلامت جامعه اجرا خواهد شد اما درکنار آن رسانه ها بویژه صدا و سیما باید با نظام سلامت همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha