سلامت نیوز: نوشیدن یك لیوان شیر قبل از خواب و ‌كاهش مواد كافئین‌دار و محرك سیستم اعصاب قبل از خواب می‌تواند اختلال خواب را در سالمندان كاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد به بروز مشكل پوكی استخوان در سالمندان اشاره کرد و گفت: با توجه به این كه در دوره سالمندی تراكم استخوان‌ها كاهش می‌یابد و استخوان‌ها مستعد شكنندگی خواهد شد، توصیه می‌شود افراد از ماده غذای شیر به عنوان مهمترین منبع تامین كلسیم بدن در سبد غذایی خود استفاده کنند.

دكتر مظفری یادآور شد: بعضا افراد در دوره سالمندی با بیماری عدم تحمل لاكتوز مواجه می‌شوند و نمی‌تواند از شیر استفاده كنند، لذا پیشنهاد می‌شود این افراد از فرآورده‌های لبنی مثل ماست،‌ دوغ و یا پنیرهای كم چرب بهره گیرند.

این متخصص تغذیه اجتناب از مصرف مواد غذایی پرچرب، ‌سرخ شده و سبزیجاتی مثل كلم و برخی حبوبات كه موجب نفخ شكم می‌شود، را از نكات مهم و قابل توجه در این دوران بر شمرد.

دكتر مظفری در پایان توصیه كرد: مصرف تخم مرغ نباید در این دوران بیش از 3 عدد در هفته تجاوز كند و علاوه بر آن مصرف تخم مرغ آب‌پز به جای نیمرو برای افراد دارای كلسترول توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha