سلامت نیوز: رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در کشور جای تاییدشده‌ای که به سوالات زناشویی متاهلان پاسخ دهد وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد اسلامی در نشست خبری سلامت نوجوانان اظهار داشت: عمده فعالیت‌های اداره تنظیم خانواده مربوط به زمانی است که افراد متقاضی ازدواج می‌شوند و در کلاسهای آموزشی قبل از ازدواج که در آن مسائل زناشویی مطرح می‌شود شرکت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه افراد زیر 18 سال هم اقدام به ازدواج می‌کنند که در این کلاس‌ها به آنها تاکید می‌شود تا قبل از سن 18 سالگی اقدام به بچه‌دار شدن نکنند چرا که بارداری در سنین زیر 18 سال برای مادر و جنین بسیار خطرناک است.

اسلامی تصریح کرد: بسته خدمتی سلامت سنین 6 تا 25 سال توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است که در حال نهایی شدن است.

وی اضافه کرد: در این بسته بخشی از خدمات و اطلاعات آموزشی در زمینه‌های مسائل سلامت نوجوانان توسط دستگاه‌هایی مانند رسانه‌ها و صدا و سیما البته با محدودیت‌های خاص در نظر گرفته شده است.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا آموزشهای جنسی لازم به افراد متاهل کافی است یا خیر گفت: طبیعتاً آموزش دو ساعت و نیمه قبل از ازدواج که به زوجین داده می‌شود کافی نیست لذا برنامه بعدی ما خدمات پس از ازدواج است که بسته خدمتی در این زمینه و با همین موضوع آماده شده که پیش‌نویس آن با عناوین حقوق زنان و فرزندان از دیدگاه اسلام، مسائل جنسی و مسائل اجتماعی و عاطفی خانواده نهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال این بسته خدمتی به صورت آزمایشی در 3 تا 4 استان کشور اجرا می‌شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بیشتر کارشناسان ابراز می‌کنند حدود 40 درصد مسائل طلاق در کشور مربوط به مسائل آمیزشی است آیا مکانی تایید شده وجود دارد که مردم سوالات خود را درباره مسائل زناشویی از کارشناسان تایید شده وزارت بهداشت سوال کنند یا خیر گفت: متاسفانه امروز مکان تابلوداری که مردم بتوانند به آنجا مراجعه کنند و سوالات خود را بپرسند وجود ندارد اما امیدواریم با بسته خدمتی تدوین شده بتوان تا حدودی این خلاء را پر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha