سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: در صورتی که بتوانیم پارامترهای زیست محیطی را لگام بزنیم جامعه سالمتری خواهیم داشت و در غیراین صورت کلیه بودجه سلامت کشور به امر درمان بیماری ها صرف می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علیرضا مصداقی نیا معاون بهداشتی در چهاردهمین همایش ملی بهداشت محیط به مقوله سلامتی و تغییرات آب و هوایی و همچنین نگاه ویژه به عوامل فیزیکی بهداشت محیط تاکید کرد.

وی همچنین از تصویب سندجامع کیفیت آب در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خبرداد و افزود: با ابلاغ این سند تمام سازمانها وظایف خاصی را انجام خواهند داد.

دکتر مصداقی نیا در ادامه ضمن تاکید بر پیشگیری از بروز بیماریهای غیرواگیر تصریح کرد: وزارت بهداشت در صورتی که تمام وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد تنها 25 درصد از بیماری ها کنترل می شود در حالی که اگر به بهداشت محبیط توجه شود 80 درصد از بیماری ها نیز کنترل خواهندشد.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری های غیرواگیر منتسب به عوامل زیست محیطی هستند که محیط زیست در آنها نقش پر رنگی دارد.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت: سالانه هزاران نفر از جمعیت کشور به وسیله حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند و نهایتا امید به زندکی در افراد جامعه کاهش می یابد.

وی همچنین به تلاش بهداشت محیط برای پیشگیری از بروز بیماری های ناشی از عوامل بهداشت محیط تاکید کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی در ادامه خواستار ایجاد برنامه های مدرن تر در زمینه بهداشت محیط شد و افزود: رشته های جدید نیز باید برای بهداشت محیط تعریف شود.

دکتر مصداقی نیا در پایان از چاپ 3 مجله به زبان انگلیسی در رشته های تخصصی بهداشت محیط طی یکسال آینده خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha