پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۲
کد خبر: 36123
سلامت نیوز : بنا بر تحقیقات منتشر شده در مجله فدراسیون انجمن بیولوژی امریکا، مواد ترکیبی در شراب قرمز و همچنین چای سبز تاثیری مثبت در کاهش رشد سلول‌های سرطانی دارند. در این تحقیق نشان داده شده است که چگونه آنتی اکسیدان‌های موجود در شراب قرمز و چای سبز می‌تواند در ایجاد ترکیباتی که به رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند اخلال ایجاد نمایند.

این تاثیرات نه تنها در کاهش نه تنها در زمینه سرطان پروستات حائز اهمیت می‌باشد بلکه در کاهش سرطان روده، سرطان سینه و سرطان روده نیز ایفای نقش می‌کنند. محققین بر این امیدند تا با کشف رابطه بین ترکیبات موجود در این خوراکی‌ها و سرطان بتوانند داروهای موثرتری در مقابله با انواع سرطان‌ها تولید نمایند.
از سویی از میان مصرف کنندگان قهوه نیز آمار کم‌تری از ابتلا به سرطان پروستات گزارش گردیده است. بنا بر پژوهش‌های انجام شده در دانش‌کده پزشکی دانش‌گاه هاروارد، از آن‌جایی که مواد ترکیبی در قهوه موثر بر انسولین، گلوکز و هورمون‌های جنسی در بدن می‌باشند ، تاثیراتی را در پیش‌گیری یا کاهش رشد سلول‌های سرطان پروستات برای آن می‌توان پیش‌بینی نمود.
به اعتقاد دکتر ویلسون مدیر تیم تحقیقی دانش‌گاه هاروارد ، افرادی که قهوه مصرف می‌نمایند ۶۰% کمتر از افرادی که به طور کلی قهوه مصرف نمی‌کنند در معرض ریسک سرطان پروستات قرار دارند. نتایج پژوهش این تیم تحقیقی بر اساس آزمایشاتی بوده که از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۰۶ بر روی ۵۰۰۰۰ مرد امریکایی انجام پذیرفته است .
بر پایه تحقیقات دانش‌گاه کالیفرنیا افرادی که مشروب خوار سنگین هستند ۲ برابر بیش از افرادی که مشروب خوار معمولی هستند درگیر سرطان پروستات می‌شوند.
منبع: دکتر مریم محبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha