سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای تشخیص درمان زودرس بیماری‌های قلبی، رنج افراد مبتلا را کاهش می‌دهد،‌ گفت: مجهز کردن این دانشگاه به امکانات تشخیصی، به خاطر 10 میلیون نفری که تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی هستند مهم است.
 
به گزارش فارس سومین کنگره بین‌المللی "نارسایی قلب ایران" در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

حسن ابوالقاسمی‌ ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه این کنگره موضوع بیماری‌های قلبی را در کشور مهم دانست و اظهار داشت:‌ بیماری‌های قلبی جزء سه عامل حوادث،‌ بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها است که به ترتیب باعث مرگ و میر در کشور شده‌اند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری برای تشخیص درمان زودرس بیماری‌های قلبی باعث می‌شود رنج افراد مبتلاء کاهش یابد؛ مجهز کردن این دانشگاه به امکانات تشخیصی، به خاطر 10 میلیون نفری که تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی هستند و برای کمک به بیماران قلبی مراکز تحقیقاتی، مهم است.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: ما در کنترل بیماری‌های غیر واگیر تجربه خوبی داشتیم و می‌توانیم از این تجربه در کنترل بیماری‌های قلبی نیز استفاده کنیم؛ در برخی نقاط کشور کارهای خوبی انجام شده اما در شهر بزرگی مانند تهران که عواملی مانند استرس‌ها و آلودگی هوا منجر به افزایش بیماری‌های قلبی شده است اگر مراکز ما، مراکز سلامت محور باشند و مردم را در امر جلوگیری از بیماری‌ها راهنمایی کنند نسل آینده از سلامتی برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد:‌ امروزه تغذیه بد، چاقی و عدم تحرک مهمترین فاکتورهایی است که به شدت جوانان ما را در سنین جوانی تهدید می‌کند تا دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شوند؛ طبیعی است وقتی بیماری‌های قلبی و عروقی مستقر شد، نتیجه هرگونه دست کاری برای درمان آنها در خیلی از موارد به نارسایی قلبی می‌انجامد؛ در نارسایی‌های قلب نیز هزینه‌های ما بالاست و بنابراین بار این بیماری‌ها می‌تواند برای سیستم سلامت کشور سنگین باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: معتقدیم پیشگیری هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، چند سال پیش در بحث پیشگیری مدل خوبی در بیماری‌های ژنتیک داشتیم، در بیماری‌های تالاسمی با فرکانس ژن 3 تا 10 درصد سالانه 1200 بیمار جدید متولد می‌شد و برای ما هزینه داشت، در آخر نیز آنها دچار نارسایی‌های قلبی می‌شدند.

وی تاکید کرد: با یک کار ساده در شبکه بهداشت، میزان این بیماری به کمتر از 250 عدد کاهش پیدا کرد؛ امروزه مراکز تشخیصی مهمی داریم که قبل از تولد می‌توانند بیماران تالاسمی را شناسایی کنند، امیدواریم مراکز تحقیقاتی به سیستم‌های سلامت محور مجهز شوند و در بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی نیز مورد استفاده قرار گیرند تا مردم را راهنمایی کنند تا به بیماری‌های قلبی مبتلا نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha