سلامت نیوز : رئیس سومین کنگره نارسایی قلب وعروق ایران گفت: سالانه در دنیا حدود 20 میلیون نفر با تشخیص نارسایی قلب در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.
 
به گزارش فارس محمدرضا معتمدی رئیس سومین کنگره نارسایی قلب و عروق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره که آن را با همکاری انجمن نارسایی قلب جهان برگزار می‌کنیم، آخرین اطلاعات و دستاوردهای پزشکی را در امر نارسایی قلب برای پیشگیری و درمان ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: شیوع نارسایی قلب در همه جای دنیا رو به فزونی است و این نشان می‌دهد پزشکان، مراکز تحقیقاتی و بهداشتی باید آماده باشند تا با نسبت فزاینده ابتلا،‌ مقابله و مبارزه کنند؛ با افزایش سن اعضایی از بدن نسبتاً از کار خواهند افتاد که قلب هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

رئیس سومین کنگره نارسایی قلب وعروق ایران تصریح کرد: همه بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله فشار خون اگر به خوبی درمان نشوند منجر به نارسایی قلب خواهند شد، بنابراین باید تلاش کنیم بیماری‌های قلب را کاهش دهیم؛ سالانه در دنیا حدود 20 میلیون نفر با تشخیص نارسایی قلب در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

وی اضافه کرد: باید فکری به حال این گروه شود و از رشد این بیماری‌ها پیشگیری کرد؛ در بین 6 تا 10 درصد از افراد 60 سال به بالا شیوع نارسایی قلب بیشتر است.

معتمدی در ادامه گفت: خوشبختانه هم در درمان نارسایی قلب و هم در رشته‌های دیگر مرتبط با قلب، پیشرفت‌های چشمگیری در کشور داشته‌ایم که نتیجه این پیشرفت‌ها پیشگیری و درمان صحیح نارسایی‌های قلب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha