شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 36149
سلامت نیوز : محققان موسسه تحقیقات رازی به تركیب دارویی جدیدی برای مهار سلول‌های سرطانی دست یافتند كه با اتمام موفقیت‌آمیز ارزیابی‌های حیوانی می‌تواند با تایید وزارت بهداشت در نمونه‌های انسانی آزمایش شود.عباس زارع، رئیس بخش جانوران سمی و غیرسمی موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینكه این تركیب جدید از سم یكی از گونه‌های مار افعی و عقرب تولید شده است، گفت: این تركیب موسوم به ICD85 (آی سی دی 85 ) كه پس از 15 سال تحقیق به دست آمده می‌تواند سلول‌های سرطانی پستان‌، خون، رحم، كلیه و ریه را مهار كند.

اوگفت: هم‌اكنون این تركیب جدید با موفقیت بر روی خرگوش و موش آزمایش و همچنین عملكرد آن بر روی سلول‌های زنده انسان در شرایط آزمایشگاهی ارزیابی شده كه نتایج مطلوبی داشته است.

رئیس بخش جانوران سمی و غیر سمی موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینكه یكی از شیوه‌های مرسوم برای مبارزه با سلول‌های سرطانی، شیمی درمانی است كه به سلول‌های طبیعی آسیب می‌رساند، گفت: نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد كه با تولید این تركیب جدید، تنها سلول‌های سرطانی مورد هدف قرار خواهد گرفت. همچنین استفاده از این تركیب جدید، عارضه ریزش مو را برای بیماران سرطانی در پی نخواهد داشت. او گفت: هم‌اكنون مراحل آزمایشگاهی این طرح با موفقیت به پایان رسیده كه با تایید نهایی وزارت بهداشت، این تركیب می‌تواند بر روی انسان آزمایش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha