رییس بهداشت مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 64 درصد مردم از روغن های جامد برای پخت غذا استفاده می كنند و 19 درصد جوانان و كودكان به غذای سفره خود نمك اضافه می كنند.

سلامت نیوز :رییس بهداشت مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 64 درصد مردم از روغن های جامد برای پخت غذا استفاده می كنند و 19 درصد جوانان و كودكان به غذای سفره خود نمك اضافه می كنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، دكتر گلایل اردلان با بیان اینكه از سال 83 ، اضافه وزن در كودكان و نوجوانان از 4/13 درصد به بیش از 17 درصد افزایش یافته است، افزود: اكنون خانواده ها زمان كمی برای پخت غذای خانگی دارند كه این مساله موجب تغییر ذائقه كودكان و نوجوانان و اضافه وزن آنان شده است.
وی در خصوص مساله خشونت نیز گفت: طبق آخرین بررسی ها طی شش ماه گذشته مشخص شده است 5/62 درصد كودكان و نوجوانان زود عصبانی می شوند، 60 درصد آنان احساس دلشوره و اضطراب و 50 درصد نیز بدخوابی در بازه زمانی یك بار در روز تا یك بار در ماه دارند.
دكتر اردلان در ادامه به كمبود مراقبان بهداشتی در مدارس اشاره كرد و گفت: كمبود این مراقبان به ویژه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان بیشتر است ما به مراقبان بهداشتی هم جنس نیاز داریم كه بتوانند مشاوره های لازم به ویژه در زمینه سلامت دوران بلوغ را به دانش آموزان ارایه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha