شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 36174
سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: 80 درصد از ایرانیان دارای شکم سیر و سلول‌های گرسنه هستند و میزان بروز سوء‌‌تغذیه در ایران بسیار بالاست.

اعتدال: سیدضیاءالدین مظهری اظهار داشت: امنیت غذا برای افراد بسیار ضروری است؛ غذاهای آماده از ارزش غذایی زیادی برخوردار نبوده و مواد اولیه بکار رفته برای تهیه آنها سرشار از افزودنی‌هاست و نیاز بدن افراد را از نظر پروتئین و مواد معدنی برطرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که هر گونه عدم تعادل در تغذیه افراد ایجاد شود، به این صورت که افراد مواد غذایی را بیش از حد نیاز استفاده کنند یا کمتر از نیازشان مصرف کنند، سوء تغذیه تلقی می‌شود.

مظهری افزود: سوء‌تغذیه در ایران بسیار گسترده است و 80 درصد از ایرانیان دارای شکم سیر ولی دچار گرسنگی سلولی هستند. گرسنگی سلولی در افراد مرفه جامعه همچنین در افرادی که توان مالی پایینی دارند، وجود دارد؛ سوءتغذیه بسیار خطرناک است و موجب بروز بیماری‌های مزمن می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: فشار خون، نقرس، آرتریت‌ها، چربی خون و بیماری‌های مفصلی از جمله بیماری‌هایی است که سوءتغذیه موجب بروز آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: افراد باید توجه داشته باشند که در بدن‌شان میلیون‌ها سلول وجود دارد و باید غذایی مصرف کنند که تک‌تک این سلول‌ها نیازشان تأمین شود چرا که کمبود مواد غذایی، تمام ارگان‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha