سلامت نیوز : به  گزارش سینا به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس یک مطالعه جدید افرادی که از درد مزمن کمر رنج می‌برند می‌توانند با انجام یوگا و ورزش‌های کششی این درد را کاهش دهند.
تقریبا ۸۰ درصد از بزرگسالان در دوره‌ای از زندگی‌شان درد کمر را تجربه می‌کنند و ۸ درصد آن‌ها این درد را برای مدت ۳ ماه یا بیشتر تحمل می‌کنند. پزشکان به این بیماران به صورت منظم مسکن و شل‌کننده‌های عضلانی تجویز می‌کنند. برخی پزشکان نیز بیمارانشان را به انجام ورزش و حرکات کششی تشویق می‌کنند. اما تعداد مطالعاتی که روی فعالیت‌های خاص کاهش‌دهنده درد کمر تمرکز کرده است بسیار کم هستند.
براساس این مطالعه جدید محققان معتقدند که انجام یوگا برای کمر درد بسیار بهتر از برنامه‌های ورزشی جامع مانند تمرینات قدرتی و ایروبیک است.
پژوهشگران تصور می‌کنند که علت این برتری جنبه مثبت روانی است که انجام حرکات یوگا باعث می‌شود. انجام حرکات یوگا باعث درمان بی‌خوابی، استرس و درد می‌شود.
این مطالعه روی ۲۲۸ بزرگسال مبتلا به دردهای متوسط ناحیه  کمر انجام شد. محققان به صورت تصادفی آن‌ها را به ۳ گروه تقسیم کردند. یک گروه از آن‌ها در طول هفته ۷۵ دقیقه به کلاس‌های یوگا می‌رفتند. گروه دوم در طول هفته به کلا‌س‌های حرکات کششی و قدرتی می‌رفتند و به گروه سوم کتاب مقابله با کمردرد داده شد. گروه اول و دوم فیلم آموزشی مقابله با درد نیز دریافت کردند و همچنین تمرینات سر کلاس را روزانه ۲۰ دقیقه در خانه نیز انجام می‌دادند. ۳ ماه بعد مشخص شد که گروه اول و دوم بسیار بیشتر از گروه سوم بهبود یافته بودند. یعنی بهبود در گروه اول و دوم ۴۰ درصد بود، در صورتی که در گروه سوم تنها ۲۰ درصد بهبود حاصل شده بود.
«کارن شرمن» نویسنده این مطالعه و محقق ارشد موسسه تحقیقات بهداشت در سیاتل می‌گوید: «میزان بهبود در میان گروه اول (یعنی افرادی که یوگا انجام می‌دادند) و گروه دوم (یعنی افرادی که حرکات کششی انجام می‌دادند) با هم برابر بود، اما چیزی که دانشمندان را شگفت‌زده کرده بود این حقیقت بود که تنها چیزی که باعث بهبود گروه اول (شرکت کنندگان در کلاس یوگا) شده بود جنبه روانی این کلاس‌ها بود.»
کلاس‌های یوگا باید هدایت شده باشد. هر کلاس یوگایی نمی‌تواند باعث کاهش کمر درد شود. تنها کلاس یوگایی که روی پشت پا، کمر و ساق پا تمرکز می‌کند باعث کاهش کمردرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha