شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 36186
سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه گسترده در اروپا نشان داده است كه افراد میانسال و چاق بویژه آنهایی كه چربی دور شكمی زیادی دارند، بیشتر با خطر ابتلا به سرطان روده مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، این مطالعه همچنین حاكیست كه ورزش كردن، احتمال بروز این سرطان را بویژه در زنان چاق كاهش می‌دهد. در این بررسی‌ها بیش از 120 هزار فرد بالغ در هلند در گروه‌های سنی 55 تا 69 ساله به مدت 16 سال تحت مطالعه قرار داشته‌اند و نتایج این بررسی‌ها در مجله آمریكایی «همه‌گیرشناسی» منتشر شده است.

به نوشته روزنامه تلگراف، در طول این مدت دو درصد از شركت كنندگان به سرطان روده - راست روده مبتلا شدند در حالی كه در بیشتر موارد، سرطان روده تشخیص داده شد. بررسی‌ها معلوم كرد كه احتمال ابتلا به سرطان روده در مردان سالمند چاق و یا مبتلا به اضافه وزن، 25 درصد بیشتر از مردانی است كه وزن طبیعی دارند.

دكتر لائورا هوگس از متخصصان علوم پزشكی دانشگاه ماستریچ در هلند می‌گوید: این مطالعه تاییدی برای شواهد و مدارك پزشكی قبلی است كه نشان داده‌اند وزن زیاد، رابطه مستقیم با بروز سرطان روده - راست روده دارد در عین حال به نظر می‌رسد كه اندازه دور كمر در مردان اهمیت بیشتری دارد به طوری كه هرچه شكم بزرگتری داشته باشد، 63 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند. اما در زنان این خطر فقط در صورتی تشدید می‌شود كه ورزش نكنند چون ورزش كردن در آنها تا حد زیادی احتمال ابتلا به این سرطان را كمتر می‌كند.

به توصیه پزشكان، كمتر از 30 دقیقه ورزش در روز می‌تواند این تاثیر مثبت را روی زنان چاق داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha