سلامت نیوز : رئیس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: سالانه به طور متوسط900 هزار زوج جوان در کشور آموزشهای لازم قبل از ازدواج را فرا می گیرند.
دکتر محمد اسلامی با اشاره به این كه شاخص های تنظیم خانواده در كردستان بالاتر از میانگین كشوری است، اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته، شاخص پوشش روش های مطمئن پیشگیری از بارداری در استان کردستان 72درصد بوده و این در حالی است که این آمار در کشور 60 درصد است.
وی با بیان این که بالا بودن این شاخص در استان، نقطه قوت محسوب می شود، گفت: با اجرای برنامه های آموزشی سعی بر آن است شاخص کشوری را به شاخص استان کردستان نزدیکترکنیم.
دکتر اسلامی در ادامه شاخص استفاده از روش های سنتی پیشگیری از بارداری را در کشور 17درصد و در استان کردستان 9 درصد اعلام کرد و گفت: کردستانی ها نصف میانگین کشوری از روش های سنتی نامطمئن که بارداری ناخواسته را به دنبال دارد، استفاده می کنند.
 رئیس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به نقش مشاوره در انجام موفق روشهای تنظیم خانواده اشاره کرد وگفت: سالانه به طور متوسط 900 هزار زوج جوان در كشور آموزش های لازم قبل از ازدواج را فرا می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha