سلامت نیوز :در چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان از اولین پروتکل ملی تشخیص و درمان سرطان پستان توسط پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی رونمایی شد.
دکتر احمد کاویانی فوق تخصص جراحی سرطان پستان و دبیر علمی کنگره از تدوین نهایی پروتکل درمانی تشخیصی سرطان پستان خبر داد و گفت: این پروتکل یک کار زیر بنایی است که با حضور 25 فوق تخصص در رشته های مرتبط در تشخیص و درمان سرطان پستان تدوین شده است.
وی افزود: در این پروتکل حتی مراحل قبل از تشخیص این بیماری نیز ذکر شده است.
وی ادامه داد: از سال 1386 نگارش اولیه پروتکل شروع و در سال 90 به اتمام رسید که همزمان با چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان رونمایی می شود.
وی تصریح کرد: قرار است این پروتکل هر دو سال یکبار بازنگری شود تا جدیدترین تحولات پزشکی مربوط به سرطان پستان به آن افزوده شود.
این فوق تخصص جراحی افزود: این پروتکل با شرایط بومی کشور هماهنگ و روز آمد شده است و به صورت الگوریتم تدوین شد و پزشکان می توانند بدون اتلاف وقت به آن دسترسی داشته باشند.
دبیر علمی چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان گفت: در آمریکا 2و فرانسه یک پروتکل درمانی وجود دارد که اغلب مراکز درمانی دنیا در تشخیص درمان از آن استفاده می کنند.
وی خاطر نشان کرد: توزیع و انتشار این پروتکل باعث هماهنگی در درمان، در سطح کشور خواهد شد.
دبیر علمی چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان در پایان با بیان اینکه این پروتکل با همکاری مراکز تحقیقاتی مرتبط با سرطان به ویژه در پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تدوین شده است؛ گفت: این پروتکل برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال شد و در آبان ماه جاری رونمایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha