سلامت نیوز : یک پژوهش جدید در سوئد نشان داد که فعالیت منظم بدنی با کاهش خطر ابتلای سالخوردگان به افسردگی در ارتباط است.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه ساینسدیلی آمریکا، مگنوس لیندوول از پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ سوئد گفت: ما به طور قطع علت سببی بین فعالیت بدنی و افسردگی را نمی دانیم.

 وی افزود: روشن است سالخوردگانی که دارای تحرک بدنی هستند؛ کمتر دچار افسردگی می شوند اما افسردگی بالا نیز ممکن است باعث کم تحرکی بدنی شود؛ یعنی افسردگی و تحرک بدنی تاثیر متقابل بر هم می گذارند.

لیندوول و همکارانش در دانشگاه گوتنبرگ در پژوهش خود 17 هزار و 500  فرد سالخورده با متوسط عمر 64 سال از 11 کشور اروپایی بررسی کرده و فعالیت بدنی و افسردگی آنها را در طول 2 سال و نیم زیر نظر گرفتند.

لیندوول گفت: این اولین پژوهشی است که به بررسی آثار فعالیت بدنی بر افسردگی و بالعکس و چگونگی ارتباط تغییر فعالیت بدنی بر تغییر افسردگی با مرور زمان می پردازد.

وی افزود: دانشمندان به دنبال پاسخ این سوال مهم بوده اند که چه چیزی سالخوردگان را به تحرک و فعالیت بدنی تشویق می کند.

لیندوول گفت: تئوریهای جدید می گوید فردی که احساس کند توانمند است و می تواند به تنهایی و آزادانه تصمیم گیری کند و روابط اجتماعی را احساس کند؛ فعالیتهای بدنی انجام می دهد.

 وی افزود: بر همین اساس، دانشمندان هم اکنون در حال تهیه و آزمایش برنامه ای برای افزایش انگیزه سالخوردگان برای انجام فعالیت جسمانی با تاکید بر تئوریهایی هستند که پژوهش ها با قدرت آنها را تقویت می کند.

این پژوهشگر گفت: نتایج این پژوهش از توصیه ها برای انجام فعالیت بدنی به عنوان اقدامی قوی برای جلوگیری از ابتلای سالخوردگان به بیماریها حمایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha