سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: کم خونی، فقر آهن و افت قند خون نقش مهمی در کاهش حافظه ایفا می‌کند همچنین نوسان قند خون نیز در کاهش حافظه مؤثر است.
 
میترا زراتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ اسیدهای چرب امگا3 ، ویتامینAو C و روی در افزایش حافظه نقش مهمی برعهده دارند.

وی گفت: هویج یکی از منابع مهم ویتامینA است که می‌توان در رژیم غذایی روزانه آن را قرار داد و همچنین ویتامین C در مرکبات، مواد معدنی مانند «روی» در مغزهای گیاهی و آهن در حبوبات وجود دارد که نقش مهمی را در افزایش یادگیری و توان حافظه برعهده دارند.

این کارشناس ارشد تغذیه اشاره کرد:‌ کم خونی و فقر آهن نقش مهمی را در کاهش حافظه ایفا می‌کند همچنین نوسان قند خون نیز در کاهش حافظه مؤثر است.

*مصرف میوه‌های خشک از نوسانات قند خون پیشگیری می‌کند

زراتی بیان داشت: مصرف قندهای ساده مانند شکلات، آب نبات، تافی و بیسکویت‌های کرمدار موجب نوسان افت قند خون می‌شود و برای پیشگیری از افت قند خون می‌توان از میوه‌های خشک مانند برگ‌های هلو، برگه آلو، انجیر و کشمش در میان وعده مصرف کرد.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: کلسیم موجود در سفیده تخم‌مرغ نیز در افزایش حافظه نقش مهمی را برعهده دارد همچنین سفیده تخم مرغ سرشار از پروتیئن‌های آلی و آنزیم‌ است که برای سلول‌های مغزی بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha