چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3620

پزشكان متخصص اگرچه شكستگی‌های استخوان را بطور معمول دسته‌بندی می‌كنند ولی به دلیل اینكه استخوان‌ها در جریان خون و سلولهای عصبی نقش مهمی دارند نسبت به شكستگی جزیی استخوانها به شدت هشدار دادند.

به گزارش سلامت نیوزو به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس؛ پزشكان متخصص در مورد توجه ویژه به شكستگی استخوانها كه ممكن است پس از ضرب دیدگی جزیی اتفاق افتد به شدت هشدار دادند.
بنابراین گزارش؛ پژوهشگران اگرچه شكستگی‌های استخوان‌ها را در افراد به چند دسته تقسیم می‌كنند ولی به گفته آنان مواردی هم وجود دارد كه در این حالت فرد متوجه شكستگی استخوان خود نمی‌شود كه این امر ممكن است عواقب را به دنبال داشته باشد.
به گفته پزشكان متخصص شایع‌ترین نوع شكستگی و ضرب دیدگی استخوان در كودكان است كه آنهم شكست كامل وجود ندارد و بیشتر شبیه خم شدن استخوان است.
بنابراین گزارش؛‌ از دیگر شكستگی‌ استخوان‌ها می‌توان به تركهای مویی كه با اشعه ایكس قابل رویت است و همچنین به صدمات فاحش استخوان كه از روی پوست نیز مشخص است می‌توان اشاره كرد.
پزشكان موسسه تحقیقاتی سلامت استخوان امریكا مصرف مكمل‌های حاوی ویتامین D و كلسیم را در رشد سریع و بهبود شكستگی‌های استخوان بسیار مهم دانستند .
به گفته پزشكان شكستگی‌های ساده و عادی استخوانها در افراد معمولا پس از یك ماه تا 2 ماه ترمیم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha