شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 36205

یك متخصص تغذیه گفت: كدو خاصیت جوان سازی دارد و از پیری زودرس جلوگیری می كند.

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: كدو خاصیت جوان سازی دارد و از پیری زودرس جلوگیری می كند.

 
دكتر سید مرتضی صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نتیجه تحقیقاتی كه درباره خواص كدو در سالمندان انجام شده است، نشان می دهد كه ویتامین A و C موجود در كدو در جوان سازی و جلوگیری از پیری زودرس موثر است.

وی با بیان اینكه این ماده غذایی حاوی 95 درصد آب مناسب است، گفت: چنانچه كدو سرخ نشود و به صورت بخار پز یا آب پز مصرف شود، در كاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

صفوی با بیان اینكه این ماده غذایی دارای خاصیت ضد سرطانی است، افزود: كدو به دلیل تركیبات مختلفی كه دارد برای درمان بیماری های قلبی، دیابتی، فشار خون و كاهش كلسترول خون بسیار مناسب است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: كدو همچنین منبع ویتامین C، A B1،B6، K و اسید فولیك و املاحی از جمله منیزیم، مس، پتاسیم، فیبر، فسفر، منگنز، روی، كلسیم، آهن و نیاسین است.

صفوی با بیان اینكه مصرف كدو، حمله های قلبی و عروقی را كاهش می دهد، افزود: ویتامین C موجود در كدو برای دید چشم و بینایی و فولاد موجود در این ماده غذایی برای خانم های باردار و شیرده مناسب است و از تشكیل جنین نارس و ناقص جلوگیری می كند.

وی اضافه كرد: همچنین این ماده غذایی برای افرادی كه مبتلا به بزرگی پروستات هستند، موثر است.

صفوی به افراد مبتلا به بیماری های آرتروز توصیه كرد در برنامه غذایی خود كدو را قرار دهند چرا كه مس موجود در كدو از تشدید و ایجاد آتروز جلوگیری می كند.

به گفته وی این ماده غذایی در درمان و بهبود سرطان روده بزرگ و بیماری ام. اس نیز موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha