شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 36208
سلامت نیوز : چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان، از ۱۱ تا ۱۳ آبان ماه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

دکتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اولین سخنران افتتاحیه این همایش بود. وی در ابتدای سخن خود گفت: «هم اکنون، مرکزهای تحقیقاتی فعال در نقاطی از کشور در زمینه سرطان پستان تشکیل شده است و در اقدامات بعدی ۳۰۰ مرکز تحقیقاتی در قالب پژوهشکده‌های مشخص، وظیفه پیش بردن تحقیقات را در زمینه‌های خاص بر عهده دارند.»
قانعی تصریح کرد: «تا سال آینده کارهای انجام گرفته در زمینه سرطان پستان، ازجمله اطلاعات دارویی و جغرافیایی، برای بیماران مبتلا به این بیماری به صورت آنلاین قابل مشاهده خواهد بود.»
قانعی با اشاره به اینکه مدت‌هاست تحقیقات در زمینه سرطان پستان در کشور ما نیز شروع شده است، ادامه داد: «مسلما تحقیقات صورت گرفته در این زمینه هنوز چشمگیر نشده است و باید بخش پژوهشی و بالینی بیشتر به هم نزدیک شوند.»
قانعی همچنین از تولید داروی ضد سرطان هرسپین برای بیماران سرطانی تا دو سال آینده در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد پیشرفت در این زمینه بسیار سریع باشد.
دکتر حسین بختو، رییس چهارمین کنگره سراسری پستان، دومین سخنران این کنگره بود. وی در افتتاحیه این همایش گفت: «این همایش دارای هفت محور مختلف از جمله جراحی، رادیوتراپی، آنکولوژی، کیفیت بیماران سرطانی و اپیدمولوژی است.»
وی ادامه داد: «بیش از ۵۰ مقاله در محورهای مختلف برای این کنگره ارسال شده است. همچنین علاوه بر سخنرانی‌ها و ارائه مطالب علمی، کارگاه‌های مختلفی درحوزه‌های جراحی‌های زنده، کارگاه ژنتیک و بیومولکولا برگزار خواهد شد.»
وی تصریح کرد: «محور کنگره امسال اپیدمولوژی است و معاونت بهداشت و سلامت وزارت بهداشت از ما خواسته تا نواقص را پیدا و درصدد ارائه راهکار باشیم. همچنین برداشتن غدد لنفاوی زیربغل، فعالیت‌های ژنتیکی و بیماران با ریسک خطر ابتلای بالا نیز از جمله مواردی هستند که در این کنگره بررسی می‌شوند.»
دکتر احمد کاویانی، دبیر علمی این کنگره نیز سومین سخنران مراسم افتتاحیه بود. وی در ابتدای سخن خود گفت: «خوشبختانه همایش‌هایی مانند همایش سرطان پستان در کشور، می‌تواند به کیفیت و کمیت برگزاری همایش‌های بعدی کمک بسیاری بکند و تکرار آن‌ها در کشور مایه مباهات برای ماست.»
وی افزود: «کنگره چهارم نیز از نظر ماهیت، همایشی با رویکرد پژوهشی دارد و هدف اصلی آن، ارتقای اطلاعات پژوهشی پژوهشگران داخلی و خارجی است.»
رییس بیمارستان امام خمینی، ادامه داد: «تعدادی کارگروه هم برنامه ریزی شده تا یک روز قبل از آغاز به کار کنگره در نوبت صبح و عصر ارائه شود و در آن‌ها روش‌های بازسازی و جراحی‌های دیگر سرطان پستان به صورت زنده ارائه می‌شود.»
کاویانی تصریح کرد: «متوسط سن ابتلا به سرطان پستان در بین زنان کشورمان، در حال کاهش است؛ این کاهش سن ابتلا، با توجه به اینکه شاخص تعیین کننده‌ای در این زمینه وجود ندارد، باید کنترل شود.»
وی در آخر بیان کرد: «در حال حاضر، روش‌های درمانی در مراکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی، انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی و بیمارستان شهدای تجریش و مرکز تحقیقات سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال اجرا است که باید درسطح کشوری گسترش یابد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha