سلامت نیوز : رئیس مرکز فوریت های پزشکی کاشان از پیوند موفق پای مجروح حمل شده با بالگرد در بیمارستان خبر داد.
 رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی دانشگاه علوم پزشكی كاشان گفت: به دنبال تماس با اورژانس 115 كاشان در ساعت 17/10 صبح چهارشنبه 11 آبان مبنی بر تصادف یك خودرو سواری با گاردریل، در كیلومتر 45 آزادراه كاشان – قم، نیروهای این مركز به محل حادثه اعزام شدند.
دكتر ابوالفضل شجاعی افزود: در این سانحه تصادف، راننده (خانمی 27 ساله )، در داخل اتومبیل گیر كرده بود كه با تلاش نیروهای آتش نشانی و اورژانس 115 كاشان بعد از 50 دقیقه آزاد شد اما پای چپ بیمار از ناحیه مچ قطع و پای راست وی از ناحیه زانو دچار شكستگی كامل استخوان ها شده بود.
به گفته وی، پس از انجام اقدامات اولیه، مصدوم توسط آمبولانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی كاشان منتقل و در آنجا نیز ضمن انجام اقدامات اولیه درمانی، همزمان از مركز مدیریت حوادث و فوریت های كشور برای اعزام امداد هوایی به كاشان درخواست كمك شد.
شجاعی تصریح كرد: پس از استقرار امداد هوایی تهران ( بالگرد اورژانس 115 ) در محل عوارضی قم - كاشان، مصدوم بوسیله آمبولانس 115 كاشان از بیمارستان شهید بهشتی كاشان به محل استقرار امداد هوایی و سپس توسط امداد هوایی برای انجام عمل پیوند به بیمارستان منتقل شد.
این گزارش حاکیست: هر دو پای بیمار بعد از ظهر دیروز در بیمارستان های تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم اكنون عضو پیوند شده نیز دارای نبض و بیمار در وضعیت پایدار است.
گفتنی است: زمان طلایی پیوند برای بیمار دچار قطع عضو، شش ساعت است كه با هماهنگی های انجام شده، مصدوم این حادثه در فاصله كمتر از سه ساعت و نیم از زمان وقوع حادثه به مركز فوق تخصصی پیوند انتقال داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha