شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 36216
سلامت نیوز : رییس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت در آستانه عید سعید قربان توصیه كرد كه افراد برای قربانی كردن، دام را از مراكز تعریف شده از سوی سازمان دامپزشكی خریداری كنند.

مهندس سیدرضا غلامی در گفت وگو با ایسنا، گفت: خرید دام باید از مراكز معتبر عرضه دام بهداشتی كه از سوی سازمان دامپزشكی كشور تعریف شده، صورت گیرد. همچنین بهتر است ذبح دام در كشتارگاه‌هایی كه سازمان دامپزشكی معرفی می‌كند، انجام شود.

وی ادامه داد: درصورتی كه ذبح در منازل صورت می‌گیرد، افراد باید مراقب باشند كه هنگام ذبح و پوست كندن دام، زخمی نشوند.

مهندس غلامی همچنین گفت: ذبح دام در محیط خارج از كشتارگاه و در كوچه و خیابان از نظر بهداشتی صحیح نیست چرا كه آلودگی‌های محیطی به راحتی به گوشت منتقل می‌شود و خطر انتقال این آلودگی‌ها به انسان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در صورتی كه ذبح دام در منزل انجام می‌شود باید موارد بهداشتی رعایت شود و توصیه می‌شود كیسه نایلونی زیر دام قرار گیرد تا به این ترتیب از انتقال آلودگی‌ها به دام جلوگیری شود.

غلامی افزود: فضولات و ضایعات پس از ذبح باید از محیط پاك شوند. گوشت دام پس از ذبح باید بلافاصله در یخچال نگهداری شود. بنابراین گوشت دام ذبح شده نباید بیش از 3 تا 4 ساعت در هوای آزاد باشد. همچنین گوشت دام ذبح شده باید در درجه حرارت 70 درجه سانتی گراد پخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha