سلامت نیوز : مقامات بهداشتی در جنوب چین می‌گویند در حال بازپرسی از یک تیم پزشکی در یک بیمارستان هستند که با تشخیص اشتباه مرده‌زایی، نوزادی که هنوز زنده بود دور انداختند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه اداره بهداشت منطقه‌ای نانهای اعلام کرد این بازپرسی در بیمارستان نانهای رد در شهر فوشان در ایالت گوانگ‌دونگ که این حادثه در 26 اکتبر (4 آبان) در آن رخ داده، در حال انجام است.

بر اساس این بیانیه لیو دونگمئی- مادر باردار 8 ماه- با خونریزی داخلی و درد شکمی به طور اورژانس به بیمارستان آورده شده بود. او بعد زایمانی اورژانسی انجام داد، اما نوزاد پس از خروج از رحم نفس نمی‌‌کشید و گریه نمی‌کرد و پوستش ارغوانی شده بود.

بر اساس این بیانیه تیم پزشکی با این تصور که نوزاد مرده است او را دور انداختند، اما در این کار روال‌ بیمارستانی درست را رعایت نکردند.

فوشان نیوز، یک وب‌سایت محلی، گزارش کرد هنگامی زن‌برادر لیو 30 دقیقه پس از زایمان درخواست کرد نوزاد را ببیند، یک کیسه پلاستیکی زردرنگ حاوی نوزاد را به او تحویل دادند و او متوجه شد که نوزاد درون کیسه هنوز زنده است.

به گفته این وب‌سایت او پس از اینکه متوجه شد، نوزاد پسر است، و نه آنطور که به خانواده گفته شده بود دختر، بیشتر شوکه شد.
به گفته فوشان نیوز پرستاران برای اینکه مرگ نوزاد کمتر خانواده را ناراحت کند، به آنها گفته بودند نوزاد دختر است.

نوزادان پسر در چین اغلب نسبت به نوزادان دختر ارزش بیشتری دارند، چرا که بسیاری از خانواده‌ها با توجه به سیاست جمعیتی تک فرزندی در این کشور تنها می‌توانند یک بچه داشته باشند و تمایل آنها داشتن وارث مذکر است.

پس از کشف زنده بودن نوزاد، او را به سرعت به بخش مراقبت‌های ویژه بردند و اکنون نوزاد وضعیت پایداری دارد.

مقامات بیمارستان در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند.

نظام مراقبت بهداشتی چین- که زمانی به خاطر بهبود بخشیدن به سلامت میلیون‌ها ستوده می‌شد- اکنون به عنوان نظامی گران‌قیمت و دچار کمبود بودجه که به خصوص در مناطق فقیرتر درمان‌های نامرغوبی را ارائه می‌کند، مورد انتقاد قرار دارد.

به گفته بیجینگ نیوز لیو و شوهرش 300000 یوآن (45000 دلار) از بیمارستان ادعای غرامت کرده‌اند.

رئیس بخش مادران و یک پزشک و دو پرستار تا اعلام نتایج تحقیقات از شغل خود معلق شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha