جراحان آمریکایی در ایالت کایفرنیای شمالی،طی یک جراحی ۱۰ ساعته موفق شدند خواهران دو قلو را که از شکم و سینه به هم چسبیده بودند را طی یک عمل جراحی سخت و طولانی مدت از هم جدا کنند.

سلامت نیوز : جراحان آمریکایی در ایالت کایفرنیای شمالی،طی یک جراحی ۱۰ ساعته  موفق شدند خواهران دو قلو را که از شکم و سینه به هم چسبیده بودند را طی یک عمل جراحی سخت و طولانی مدت از هم جدا کنند.
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشکان بدون مرز ، متخصصین جراحی در کشور آمریکا ،  موفق شدند در یک عمل طولانی، دو دختر دوقلوی همسان به هم چسبیده دو ساله را از یکدیگر جدا کنند.این دخترها از ناحیه قفسه سینه و دیواره شکم به یکدیگر چسبیده بودند.
این عمل که از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۴:۳۰ بعد از ظهر ادامه داشت، ۱۵ الی ۲۰ جراح در آن حضور داشتند.
یک گروه بیست نفره از پزشکان و پرستاران در بیمارستان کودکانLucile Packard دانشگاه استنفورد، ‘آنجلیکا و آنجلینا سابوکو’ را در یک جراحی ۱۰ ساعته از هم جدا کردند.
حال عمومی این دو خواهر مطلوب گزارش شده و قرار است آنان یک هفته در بخش مراقبت های ویژه و یک هفته نیز در بخش عمومی بستری باشند .
این دو دختر دارای قلب، مغز ، کلیه ها ، معده و روده مجزا بودند.
‘هارتمن ‘ جراح اصلی این عمل جداسازی گفت : کبد و دیگر بافت های مشترک این خواهران به صورت مساوی بین آنها تقسیم شده است.
 
آنجلیکا و آنجلینا که از سینه وشکم به هم چسبیده بودند دارای قلب، مغز، کلیه، معده و روده‌های جدا از هم بودند ولی کبدها، دیافراگم و استخوانهای سینه آن دو در هم آمیخته بود.


در این جراحی، یک زخم عمودی از وسط سینه تا شکم این دوقلوها انجام شد و کبد و دیگر بافتهای اشتراکی بین آن دو تقسیم شد.
آنجلیکا و آنجلینا که متولد فیلیپین هستند، در حال حاضر در کالیفرنیا زندگی می کنند.
در آمریکا هر ساله ۶ مورد جراح برای دوقلوهای به چسبیده اتفاق می افتد و این در حالی است که ۷۵ درصد دوقلوهای به هم چسبیده در زمان بارداری، می میرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha