سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سزارین، افزایش هفت برابری آلرژی غذایی در نوزدان را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید حسام الدین نبوی زاده گفت: کودکانی که مادرشان آلرژی غذایی دارند و به صورت سزارین متولد می شوند نسبت به نوزادانی که به صورت طبیعی به دنیا می آیند احتمال ابتلای هفت برابری به آلرژی غذایی دارند.

وی افزود: علت این امر، عدم تماس کودک با میکروب های طبیعی کانال زایمانی است به دلیل این که تماس با این میکروب ها باعث می شود سیستم ایمنی کودک به سمت طبیعی حرکت کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: سیستم ایمنی همانند اکثر ارگان های بدن در زمان تولد کاملا تکامل نیافته است و رحم مادر کاملا استریل است، بنابراین سیستم ایمنی نوزادان فعال نشده و آمادگی ابتلاء به آلرژی را دارد.

وی تصریح کرد: اگر بدن نوزاد با میکروب های بی ضرر کانال رحم که قبلا آنتی بادی آن توسط جفت دریافت  و کولونیزه نشود، با تولد نوزاد سزارینی یا میکروب های خطرناک محیطی جایگزین شده و اگر محیط نیز کاملا تمیز باشد، سیستم ایمنی فعال نشده و به سمت آلرژی و مخصوصا آلرژی غذایی کشیده می شود.

دکتر نبوی زاده در پایان تاکید کرد:  توصیه می شود حتی المقدور زایمان طبیعی انجام گیرد و در زنان مبتلا به آلرژی غذایی  نیز این مساله باید به صورت جدی تری مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha