سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر بیمارستان یا دانشگاهی قانون ارتقای بهره وری را به دلیل کم همتی مسئولان اجرا نکرده باشد یا فقط بخشهای گزینشی قانون را اجرا کنند، وزارت بهداشت با آنها برخورد می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسن امامی رضوی اظهار داشت: بر اساس گزارشهای دقیقی که از سراسر کشور دریافت کرده ایم قانون ارتقای بهره وری در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی اجرا شده است و علت اجرا نشدن این قانون در برخی دانشگاهها نیز عدم داوطلب بودن خود پرستاران است زیرا بهره بردن از قانون ارتقای بهره وری برای مشمولان این قانون اختیاری است.

وی در پاسخ به این پرسش که قانون در برخی دانشگاهها به صورت سلیقه ای یا فقط بخشهای موردنظر مدیران اجرا می شود، گفت: البته ممکن است در برخی بیمارستانها به ندرت تخلفی صورت گیرد یا بخشهایی از این قانون اجرا نشود که ما نیز گزارشهایی از این موارد را دریافت کرده ایم و حتماً با آن برخورد می کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر گزارشی از اجرانشدن قانون ارتقای بهره وری در دانشگاه یا بیمارستانی ارسال شود که علت آن کم همتی رئیس دانشگاه یا بیمارستان است با آن برخورد می کنیم.

امامی رضوی خاطرنشان ساخت: اما ارتقای بهره وری قانون بسیار خوبی است و امیدواریم اجرای آن به ارتقای کیفیت خدمات بالینی منتهی شود.

وی تاکید کرد: البته در کنار آن باید منابع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز تامین شود تا با افزایش دریافتی پرستاران، گرایش به اجرای قانون ارتقای بهره وری در مشمولان این قانون بیشتر شود. بنابراین ما پیگیر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری نیز هستیم تا برکات آن به مردم و پرستاران برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha