سلامت نیوز: معاون سازمان غذا و دارو گفت: بانک اطلاعاتی عوارض ناخواسته محصولات آرایشی و بهداشتی در راستای پیشگیری و سیاستگذاری این سازمان راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر بهروز جنت در همایش ایمنی و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عوارض ناخواسته محصولات آرایشی و بهداشتی در مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت به منظور اطلاع رسانی به مصرف کنندگان ثبت می شود.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفت صنایع آرایشی و بهداشتی به حدی رسیده که دغدغه ای در مورد واردات نداریم و با رقبای خارجی که در منطقه فعالیت می کنند نیز رقابت می کنیم.

معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به این که محصولات آرایشی و بهداشتی از سمت پیشگیری به سمتت درمان می رود، تصریح کرد: بسیاری از این فرآورده ها مانند ضد چروک ها و اسکراپ ها، به جز آثار پیشگیری کننده  اثر درمانی نیز دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سازمان غذا و دارو به دنبال راه اندازی سامانه نظارت و بازرسی از کارخانه ها به صورت آنلاین است که این اطلاعات به صورت چک لیست هایی تهیه و بر اساس آن ارزیابی ها صورت می گیرد.

دکتر جنت اضافه کرد: در سال آینده به منظور مبارزه با قاچاق، اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سیاست گذاری در سازمان غذا و دارو برچسب اصالت و کد رهگیری برای محصولات آرایشی و بهداشتی نصب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha