سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت:‌ طی بهار و تابستان امسال بیش از ۸ هزار تن واردات فرآورده های آرایشی و بهداشتی به کشور داشتیم که این به جز کالاهای قاچاق است و باید تلاش کنیم با ارتقای کیفیت محصولات داخلی جلوی قاچاق را بگیریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد شیبانی صبح امروز در همایش کیفیت برتر، برند برتر که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: ما سعی کرده‌ایم تا تمام فعالان در عرصه صنعت آرایشی و بهداشتی را در این همایش گردهم آوریم. اهمیت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در چرخه سلامت بسیار بالاست و تا به حال حدود 8500 قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی که در داخل تولید می‌شوند مجوز گرفته‌اند که توسط بیش از هزار و 400 کارخانه تولید می‌شوند.
 
وی ادامه داد: گرچه در کنار اینها شاهد واردات محصولات مشابه هستیم ولی امیدواریم که تلاشگران در عرصه تولید داخل با ارتقاء سطح کیفی و تولید فرآورده‌های مطلوب و مکفی خود به خود این فرآورده‌ها جای واردات را بگیرند. چرا که همواره سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل بوده و هست.

شیبانی افزود: مخصوصاً فرآورده‌هایی که در معرض تقلب و قاچاق هستند. چرا که فراوانی و در دسترس بودن کالای داخلی با کیفیت مطلوب موجب ارزانی آن شده و این مسائل باعث حذف قاچاق این نوع محصولات می‌شود. ما هم به عنوان مرجعی که مسئلیت نظارت را برعهده داریم با سهولت و سرعت در کارها سعی می‌کنیم تا این فرآورده‌ها بتوانند به سطح خواسته و هدف ما برسد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آماری از واردات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: طی 6 ماهه سال 90 بیش از 8 هزار تن واردات فرآورده‌های آرایشی بهداشتی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه داشته و بخش عمده‌ای از این واردات هم از کشورهای آسیایی مانند تایوان، سریلانکا و پاکستان بوده است که محصولات این کشورهای آسیایی به مراتب از کیفیت پائین‌تری نسبت به تولیدات داخل برخوردارند.

شیبانی اضافه کرد: ما نقشی در کنترل واردات نداریم و فقط نقش بهداشتی خود را ایفا می‌کنیم و امیدواریم سازمانهای ذیربط وارد کنترل میزان واردات شوند چرا که تاکنون حدود 16 هزار پروانه بهداشتی برای فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی وارداتی صادر کرده‌ایم.

شیبانی با اذعان به اینکه سعی کرده‌ایم در این همایش نیازمان را مطرح کنیم و نظر دست‌اندرکاران را بگیریم گفت: نیاز به کمک صاحبان صنایع و شرکتهای وارد کننده داریم تا جلوی کارهای موازی گرفته شود تا هم متقاضیان زیان نبینند و هم زمان را از دست ندهیم.

وی در مورد هرگونه تبلیغات ماهواره‌ای در زمینه محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی گفت: هر گونه تبلیغات ماهواره‌ای را در این زمینه تایید نمی‌کنیم چرا که مستقیم با سلامت مردم در تماس است و این محصولات باید از مبادی کنترلی کیفی برای گرفتن مجوز عبور کنند. مردم هم باید در تهیه این فرآورده‌ها توجه کنند اینکه این فرآورده‌ها در چه مکانهایی تهیه می‌شوند و توضیحات درج شده روی بسته‌بندی آنها چیست.

وی گفت: برخورد با محصولات آرایشی، بهداشتی غیرمجاز عزم همه جانبه را می‌طلبد تا بتوانیم از ورود هرگونه محصول غیرمجاز جلوگیری کنیم. مردم به ما اعتماد دارند و همه ما چه در جایگاه تولید، چه واردکننده و چه نظارت باید به این اعتماد پاسخ دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha