سلامت نیوز: معاون غذای سازمان غذا و دارو گفت: تقلب و قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی در تمام دنیا و ایران بسیار گسترش یافته که نگران کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهروز جنت در همایش کیفیت برتر، برند برتر که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: این اولین همایشی است که سازمان غذا و دارو در مورد فرآورده‌های آرایشی بهداشتی برگزار می‌کند چرا که بر اساس اصل اول وزارت بهداشت این وزارتخانه به جد بهداشت را پیشگیری و تعقیب می‌کند. مفتخریم که بعد از انقلاب و دفاع مقدس الان دغدغه‌ای در خصوص فرآورده‌های بهداشتی نداریم و حتی با بسیاری از رقبای خارجی رقابت می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه اقلام آرایشی هم شرکتهای داخلی در حال ارتقای محصولات خود هستند و در زمینه محصولات آرایشی از بحث پیشگیری فراتر رفته و وارد بحث درمانی شده‌اند.

جنت در ادامه اظهار داشت: وقتی قدرت نفوذ این محصولات بیشتر می‌شود از آن طرف مخاطراتش هم افزایش می‌یابد که می‌توان به تقلب و قاچاق فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی به عنوان مخاطرات اشاره کرد. اکنون در دنیا و از جمله ایران تقلب و قاچاق این محصولات بسیار گسترش یافته که نگران کننده است.

جنت افزود:‌در این همایش سعی داریم پیوند بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان غذا و دارو را نشان دهیم تا از مواردی که سلامت مردم را به خاطر انداخته جلوگیری کنیم.

جنت از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی غذا و دارو خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه نظارت بهتری بر تولید کنندگان غذایی و دارویی خواهیم داشت. چون سازمان غذا و دارو متولی اصلی اصالت و سلامت غذا و دارو است اطلاع‌رسانی به مصرف کننده جهت اطمینان خاطر وظیفه ماست که پیگیری برچسب اصالت و کد رهگیری برای محصولات وارداتی از جمله راهکارهایی است که از ابتدای سال آینده اجباری می شود.

معاون غذای سازمان غذا و دارو اذعان داشت: یک بخشی از فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی کمرنگ دیده شده و آن عوارض ناخواسته است که در این راستا سامانه ملی پایش را در نظر گرفته‌ایم و با قسمت ثبت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت هماهنگ کرده‌ایم تا عوارض ناخواسته ثبت شود. البته این کار بیشتر جنبه پیشگیری دارد و در سیاستگذاری‌ها دخیل خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha