یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 36262
سلامت نیوز: همه ما برای ثابت نگاه داشتن وزن خود و یا کاهش آن ناخودآگاه به سراغ نوشیدنی های گازدار لایت و به اصطلاح خودمان کم انرژی می رویم، اما شاید ندانیم که این مواد چگونه سلامت ما را به خطر می اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، افرادی که دوبار در روز نوشابه های گازدار کم انرژی مصرف می کنند، نسبت به سایرین 70 درصد در معرض افزایش چربی دور شکم قرار دارند.

مطالعاتی که اخیرا در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، نشان می دهند که با افزایش چربی دور شکم، خطر ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و همچنین انواع سرطان افزایش می یابد.

بر اساس گزارش روزنامه (24 ساعت)، قند آسپارتام موجود در این نوشابه ها گلوکز خون را بالا برده و باعث بروز بیماری دیابت می شود.

مطالعاتی که بر روی 2564 نفر در آمریکا صورت گرفته ثابت می کند، علاقه مندان به نوشابه های گازدار رژیمی 61 درصد بیش از سایرین در معرض امراض قلبی قرار دارند.

اما به اعتقاد پزشکان ، نوشیدن آب میوه های 100 درصد طبیعی و مقادیر زیاد آب در طول روز می تواند بهترین جایگزین برای این نوشابه ها باشد و تنها برای تنوع می توان از نوشابه های لایت استفاده کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha