سلامت نیوز: تاثیر چشمگیر آب، سبزی و میوه‌های تازه در درمان عوارض پوستی استفاده از آب، سبزی و میوه‌های تازه در درمان انواع عوارض پوستی و اقسام جوش تاثیر چشمگیری دارد.

دکتر داوود دستی، متخصص پوست در گفت‌وگو با ایسکانیوز در خصوص انواع جوش و راه‌های درمان آن می‌گوید: برای مداوای هر نوع جوش راهی متناوب وجود دارد.
پیش از درمان باید نوع جوش و انگیزه بروز آن را بررسی کرد و بعد در پی از بین بردنش اقدام کرد.

وی می‌گوید: جوش‌های سرسیاه، دانه‌های سرسیاه و سرسفید، کورک و دیگر انواع جوش، هر یک به دلیلی خاص بروز می‌کند و نوع درمانش با یکدیگر تفاوت دارد.
وی افزود: پوست، حساس و آسیب‌پذیر است و عوامل درونی و بیرونی، بسیار زود بر روی آن اثر می‌گذارد به همین دلیل است که به محض احساس بیماری، پوست حال بیمار گونه‌ای می‌یابد و کدر و پریده رنگ می‌شود.

وی در خصوص آکنه افزود: این قبیل جوش‌ها بیشتر در دوران بلوغ ظاهر می‌شوند و ممکن است در سراسر دوران جوانی وجود داشته باشد اما تا سن ۲۵ و حداکثر ۳۰ سالگی خود به خود از بین می‌رود.

این نوع جوش‌ها در پیشانی، بینی، چانه، سینه، پشت و گاهی قسمت فوقانی بازو دیده می‌شود.

دستی در خصوص درمان جوش می‌گوید: کسانی که پوست جوش زایی دارند باید از مصرف زیاد مواد قندی و چرب خودداری کنند.

ویتامین‌های E و C و B و A در درمان جوش تاثیر فراوانی دارد.

● وی معتقد است برای کاهش جوش باید به نکات زیر توجه کرد:

۱- هرگز جوش صورت را با ناخن تحریک نکنید، قشری که روی جوش را پوشانده، محافظ پوست است و از نفوذ آلودگی‌ها جلوگیری می‌کند اما اگر از بین برود آلودگی به درون آن نفوذ می‌کند و جوش عفونی می‌شود و حتی پس از بهبودی نیز جای جوش روی پوست باقی می‌ماند.

۲- برای مبارزه با جوش باید چربی پوست را از بین برد، زیرا چربی زیاد پوست، جوش را به وجود می‌آورد. اگر پوست چرب و جوش زایی دارید، بیش از روزی یکبار پوستتان را بشویید.

وی معتقد است اگر می‌خواهید جوش نداشته باشید از آجیل، انواع سس‌ها، ادویه‌ها، غذاهای سرخ شده، چربی‌های حیوانی، شکلات، بستنی، نوشابه‌های گازدار، پنیرهای چرب، قهوه و و غیره تا آن جایی که امکان دارد دوری کنید.

منبع: ایسکانیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha