سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری گفت: هم اکنون در وزارت بهداشت برای اجرای بهتر قانون ارتقای بهره وری در بیمارستانها و مراکز درمانی بر روی پروژه نحوه جبران کمبود نیروی انسانی کار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فاطمه حق دوست اسکویی افزود: دانشگاههای علوم پزشکی کشور موظف بودند تا اول مهر 90 قانون ارتقای بهره وری را در مراکز درمانی تابعه اجرا کنند و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برطرف کردن معایب این قانون آن را به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرا می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور می کوشند تا این قانون را به نحوه مناسبی اجرا کنند در عین حال مشکلات موجود بر سر راه اجرای قانون ارتقای بهره وری را به وزارت بهداشت منعکس می کنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری افزود: بر اساس گزارشهای ارسالی از دانشگاههای علوم پزشکی بیشترین مشکل برای اجرای این قانون کمبود نیروی انسانی و رعایت سقف اضافه کار 80 ساعت برای پرسنل بیمارستانی است چون این مشکل به یک باره قابل حل نیست از این رو وزارت بهداشت درصدد حل این مشکل است.

اسکویی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان نرم افزاری را برای محاسبه میزان ساعت کاری پرستاران طراحی کرد که البته سایر دانشگاهها هم می توانند با خلاقیت و ابتکار برنامه و نرم افزار مشابه ای را برای مراکز درمانی وابسته به دانشگاه خود طراحی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha