سلامت نیوز: متخصصان در یك آزمایش جالب موفق به تولید ماده‌ای شده‌اند كه با الیاف موجود در ماسك‌های صورت، دستگاه‌های تهویه هوا و فیلترهای پاكسازی هوا تركیب شده و می‌تواند ویروس‌های انفلوآنزا را پیش از این كه بتواند خود را به چشم‌ها، بینی و دهان انسانها رسانده و موجب بروز عفونت شوند به دام بیندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تولیدكنندگان این ماده جدید در آمریكا می‌گویند به طور متوسط در هر سال حدود 300 هزار نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند و بیش از میلیون‌ها نفر نیز به این عفونت ویروسی آزاردهنده مبتلا می‌شوند.

به گزارش شبكه خبری ای‌بی‌سی، ظهور مداوم نسخه‌های جدید از این ویروس و ضرورت تولید واكسن‌ها و داروهای ضد آنفلوآنزا نیاز فوری به شناخت روش‌های جدید برای مقابله موثر با این بیماری عصر مدرن را ایجاد كرده است.

بنابراین متخصصان در جستجوی روشی جدید و موثرتر برای مقابله با این بیماری از ماده‌ای موسوم به «چیتوسان» استفاده كرده‌اند كه از پوست میگو گرفته می‌شود. این متخصصان «چیتوسان» را با موادی تركیب كرده‌اند كه ویروس آنفلوآنزا برای عفونی كردن سلول‌ها به همین مواد متصل می‌شود.

آنها دریافتند نسخه جدید چیتوسان به خوبی به الیاف ماسك‌ها یا فیلترهای هوا متصل می‌شود و راه‌كاری موثر برای بدام انداختن ویروسهای آنفلوآنزا است.

این گزارش در مجله انجمن شیمی آمریكا تحت عنوان «زیست ماكرومولكول‌ها» ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha