چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3631

دانشمندان انگلیسی در کشفی عجیب ثابت کردند که ریشه های داروشناسی و پزشکی مدرن متعلق به یونان باستان نیست، بلکه پایه این علم در مصر باستان شکل گرفته است به این ترتیب بقراط حکیم پدر پزشکی مدرن نیست.

"بقراط" پدر پزشکی مدرن نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان مرکز مصرشناسی پزشکی زیستی دانشگاه منچستر کشف کرند که ریشه های پزشکی مدرن در ساحل رودخانه نیل شکل گرفته است. این دانشمندان با بررسی اوراق و دست نوشته های مربوط به هزار و 500 سال قبل از میلاد مسیح نشان دادند که منشا این علم در یونان نبوده است، چرا که این کاغذها در هزار سال قبل از تولد بقراط حکیم نوشته شده اند.

در این خصوص جک کمپبل سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت : "کشف ما نشان می دهد که مصریان باستان قبل از آنکه یونانی ها به شیوه های مدرن داروسازی دست یابند به این روش ها رسیده بودند. وقتی ما این مدارک را که در اواسط قرن نوزدهم کشف شده اند، بررسی می کردیم، متوجه شدیم که نه تنها مصریان باستان در عرصه داروسازی پیشرفته بودند، بلکه از شیوه های درمانی و جراحی استفاده می کردند که شباهت های بسیاری به روش های نوین دارد."

بر اساس گزارش بی بی سی، پزشکان مصری برای مثال برای درمان جراحات ازعسل، رزین و فلز استفاده می کردند که در دسته مواد آنتی باکتریال جای دارند. درعوض برای درمان جای بخیه از روغن کرچک استفاده می کردند.

همچنین برای درمان مشکلات استخوانی و عضلانی این پزشکان حمام آب گرم را توصیه می کردند.

دانشمندان انگلیسی تصمیم دارند، پژوهش های خود را در عرصه شیاهت ها و تفاوت های میان پزشکی سنتی جمعیت های آفریقای شمالی و روش های درمانی مدرن آنها در 3500 سال پیش ادامه دهند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha