سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰

مهمترین عامل افزایش ایدز در سال های اخیر در میان زنان ایرانی را روابط جنسی پر خطر عنوان کرد.

افزایش ایدز میان زنان ایرانی
سلامت نیوز: رییس دفتر ایدز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت از افزایش آمار ابتلا به ایدز در میان زنان ایرانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر عباس صداقت، مهمترین عامل افزایش ایدز در سال های اخیر در میان زنان ایرانی را روابط جنسی پر خطر عنوان کرد.

وی تشریح کرد: با کنترل افزایش ایدز در میان معتادان و روش های تزریقی متاسفانه ایدز راه دیگری را برای خود باز کرده و از طریق روابط جنسی پرخطر در میان زنان خیابانی و جوانان بروز کرده است.

به گفته رییس دفتر ایدز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق آمار اعلام شده در سال 89، انتقال ویروس HIV در میان زنان و جوانان ایران 66.9 درصد از طریق مصرف مواد تزریقی و 21.1 درصد از طریق ارتباطات جنسی کنترل نشده بوده است.

وی تشریح کرد: با توجه به آمار ثبت شده از سال 65 تاکنون 69.9 درصد انتقال ویروسHIV از طریق مصرف مواد تزریقی و 10 درصد از طریق ارتباطات جنسی کنترل نشده، اتفاق افتاده که این آمار در سال 89 افزایش تصاعدی ابتلا به ایدز را از طریق رابطه های جنسی در میان این قشر نشان می دهد.

رئیس دفتر مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد آور شد: البته این امر بدیهی است که از نظر سیمای اپیدمی یک بیماری وقتی در یک گروه تحت کنترل در آید ویروس مسیر خود را تغییر داده و در میان گروه های پرخطر دیگر افزایش می یابد و از آنجایی که آسیب های اجتماعی در ارتباط با ایدز بوده و از طرف دیگر شیوع مصرف مواد روانگردان و محرک در بسیاری از کشورها از جمله ایران افزایش یافته، خطر انتقال ویروس را از طریق ارتباطات جنسی کنترل نشده بیش از گذشته افزایش داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تکیه بر سومین برنامه استراتژیک کشور و با کمک سازمان های آموزش و پرورش، صدا و سیما، زندان ها و بهزیستی شاهد موفقیت هایی برای کنترل  HIVهمچون مصرف مواد تزریقی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha