سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طبق قانون تبلیغ مواد آسیب رسان سلامت ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، علیرضا مصداقی‌نیا معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه تبلیغ  تمامی مواد آسیب رسان سلامت ممنوع است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت ناچار است که سازو کاری برای جلوگیری از این نوع تبلیغات تهیه کند. با همکاری سازمان های ذی‌ربط فهرست این کالاها را قبلا تهیه کرده و به سازمان های ذیربط ابلاغ کرده‌ایم.

وی تبلیغ چیپس، پفک و هر نوع ماده غذایی دیگر آسیب رسان به سلامت را جزو این ممنوعیت قانونی اعلام کرد و از رسانه‌های جمعی خواست وزارت بهداشت را در اجرای این قانون همراهی و حمایت کنند.

معاون بهداشی وزارت بهداشت اظهار داشت: برخی تنقلات آسیب رسان به سلامت به راحتی در فروشگاه‌ها در دسترس کودکان هستند که نباید چنین باشد.

وی سوسیس و کالباس را دارای چربی زیادی دانست و با اعلام این‌که تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم دخانیات از طریق فیلم ها نباید انجام شود، گفت: وجود آزبست، پشم شیشه و پنبه نسوز در لنت ترمز خودورها و برخی مواد ساختمانی آسیب رسان به سلامت است و از وزارت صنایع می‌خواهیم برای چنین مواد جایگزین‌های مناسب تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه ماده 37 صراحتا به رجوع به قوه قضاییه برای جلوگیری از این نوع تبلیغات اشاره دارد، گفت: ما تمایل داریم با همکاری و همراهی یکدیگر این قانون را اجرا کنیم و علاقمند به مراجعه به قوه قضاییه نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha