سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی ایران گفت: هر چه میزان اضطراب‌ها روزمره بیشتر باشد. بروز سردرد، دردهای گردن، کمر و کوفتگی عضلات، تپش قلب، لرزش دست‌ها و فشار خون نیز افزایش پیدا کرده که موجب سکته‌های ناگهانی و گاهی فلج عضوی می‌شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس در تشریح تأثیر متقابل بیماری‌های جسم و روان اظهار داشت: افرادی که برای زندگی روزمره برنامه‌ریزی منظمی نداشته باشند همواره از کمبود وقت و ناهماهنگی در به اتمام رساندن کارهای روزمره شکایت دارند. در نتیجه آسیب‌ شغلی حاصله نهایتاً به خانواده منتقل شده و موجبات تنش‌های خانوادگی را نیز فراهم خواهد آورد.
 
وی افزود: تجمع اضطراب‌های روزمره به مرور زمان موجب بروز سردرد، دردهای گردن، کمر و کوفتگی عضلات، تپش قلب، لرزش دست‌ها و ازدیاد فشار خون می شود موضوعی که همه روزه شاهد آن در بین خانواده‌ها و جوامع امروزی هستیم.
 
پورکاظمی بیان داشت: متأسفانه در برخی افراد مشاهده می‌کنیم که برای غلبه بر مشکلات روزمره به قلیان، سیگار، الکل و مواد مخدر رو می‌آورند که این مسئله به مرگ زودرس و از کارافتادگی ناشی از عوارض مواد مخدر کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش برای غلبه بر استرس‌های روزمره امروزی، افزایش اعتماد به نفس، باور کردن نیروی هدایتی خداوندی، صبر و بردباری، قانع بودن به آنچه که تاکنون در اختیار دارید و همچنین رژیم غذایی صحیح، برنامه ‌ریزی منظم، ورزش‌های اصولی و منظم روزانه و نهایتآ استحکام هر چه بیشتر خانواده با تقویت روحیه آنان از طریق اعتقادات مذهبی، سفرهای توریستی و زیارتی و همچنین تقویت روحیه و اعصاب خود از طریق مشاوره‌‌های پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha