نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: قوانین حمایت از کودکان باید در جهت پیش‌گیری از آزار کودکان باشد نه تنها برای مجازات کودک آزاران.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: قوانین حمایت از کودکان باید در جهت پیش‌گیری از آزار کودکان باشد نه تنها برای مجازات کودک آزاران.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت ، در پاسخ به اینکه تدوین لایحه حمایت ازکودکان را تا چه حد مفید می دانید ،گفت: این لایحه برای زمانی است که کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حالا می‌خواهند از او حمایت کنند و این چیز مطلوبی نیست زیرا ما باید به فکر پیشگیری از وقوع کودک آزاری باشیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کودک آزاری ریشه در فقر فرهنگی و عدم تربیت صحیح وناآگاهی پدران و مادران از روش‌های صحیح تربیتی و برخورد با کودکان دارد، گفت:ما حلقه‌های اصلی را گم کرده‌ایم ، من فکر می‌کنم به جای لایحه دادن باید به دنبال پیشگری از وقوع کودک آزاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر کودکان بود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه مناسبات خانوادگی در جامعه ایران را نباید با الگوهای غربی درآمیخت ، تاکید کرد: بسیاری از کودکانی که مورد آزار و اذیت از سوی خانواده قرارا می‌گیرند این موارد را به هیچ مرجع قانونی گزارش نمی‌دهند که یکی از دلایل آن ترس از خانواده است و دلیل دیگر آن در سنین بالاتر و به خصو صدر میان دختران ترس از آبرو.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق قانون مدنی ایران ، تنبیه کودکان توسط والدین باید متعارف باشد، گفت: باید این موضوع از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد چون قانون و مجازات کودک آزار ،آخرین مرحله در جهت پیشگیری از این موضوع است.و این برای جلوگیری از وقوع کودک آزاری کافی نیست.
قانون و مجازات کودک آزار برای جلوگیری از کودک آزاری کافی نیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha