سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 36326
سلامت نیوز: یك مطالعه جدید تایید كرد كه مصرف روزانه نوعی غذای درمانی موسوم به «Souvenaid» می‌تواند به بهبود حافظه در مبتلایان به نوع خفیف آلزایمر كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این فرمول غذایی با خواص درمانی، تركیبی از ریزمغذی‌های استاندارد است كه به ویژه برای تحریك و كمك به شكل‌گیری ارتباطات عصبی ضروری موسوم به سیناپس‌ها تهیه شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی زی نیوز، كارشناسان می‌گویند فقدان این سیناپس‌ها عامل اصلی در تحلیل رفتن حافظه و بروز ناتوانی ذهنی در این بیماران است. دكتر فیلیپ شلتنز متخصص نورولوژی ذهنی و رئیس مركز آلزایمر در مركز پزشكی دانشگاه «وی یو» در آمستردام نتایج دومین مطالعات بالینی خود را در این زمینه در چهارمین كنفرانس بین‌المللی كالیفرنیا با عنوان «آزمایشات بالینی در زمینه آلزایمر» ارائه كرده است.

این آزمایشات نشان داد كه مصرف این فرمول غذایی به مدت 12 هفته امتیازات مربوط به تست حافظه را در این بیماران افزایش می‌دهد كه این امر نشان دهنده بهبود عملكرد حافظه و رشد سیناپس‌های جدید در مغز این افراد است.

به گزارش ایسنا،«Souvenaid» یك غذای درمانی مخصوص بیماران مبتلا به آلزایمر و حاوی مجموعه مفیدی از ریزمغذی‌ها شامل مونوفسفات اوریدین، كولین، اسیدهای چرب امگا -3 شامل ای پی آ و دی اچ آ، فسفولیپدها، ویتامین‌های گروه ب و آنتی‌اكسیدانها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha