سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی؛ باید به دنبال ساماندهی مساله کودکان خیابانی و همچنین بررسی مسائل مرتبط با کودک آزاری باشیم که این مساله نیازمند همکاری کمیسیون اجتماعی، کمیسیون قضایی و حقوقی و سازمان تامین اجتماعی است.

 صمد فدایی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره حمایت‌ از کوکان خیابانی و کودکان بی‌سرپرست، تصریح کرد: بارها بیان کرده‌ام که ما در این رابطه در کشور با خلاء قانونی روبه‌رو هستیم واین مساله همواره از سوی کارشناسان نقدهایی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی؛ باید به دنبال ساماندهی مساله کودکان خیابانی و همچنین بررسی مسائل مرتبط با کودک آزاری باشیم که این مساله نیازمند همکاری کمیسیون اجتماعی، کمیسیون قضایی و حقوقی و سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: خلاء قانونی بخصوص در مورد کودک آزاری بیشتر مشاهده می‌شود زیرا این مساله متولی مشخصی در کشور ندارد و هر ارگان و یا نهادی از خود سلب مسوولیت می‌کند؛ متاسفانه باید بگویم که در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: به جهت نداشتن متولی خاص ما شاهد فعالیت چند بخشی نهاد و تشکل‌ها در این راستا هستیم درحالی که باید برای رسیدن به یک نتیجه اساسی،  متحد کار کرد. 

فدایی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس این آمادگی‌ را دارد پیشنهاد‌های سازمان و ارگان‌های مرتبط در این زمینه را بررسی کند و از نظرات کارشناسی‌ آنها بهره ببرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha