سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 36338
سلامت نیوز: نماینده مردم اسدآباد در مجلس، گفت: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در کشور به‌‌علت مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند که این رقم دو تا سه برابر حوادث رانندگی و جاده‌ای در کشور است.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با نشریه هگمتانه، افزود: خطرات سیگار مانند آتش زیر خاکستر است که به ظاهر دیده نمی‌شود، اما بسیار خطر‌ساز و خطرناک است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: مصرف سیگار هم به خانواده‌ها آسیب می‌رساند، هم به سامانه اقتصادی کشور و هم حوزه بهداشت و درمان، یعنی این سه بخش به‌طور مستقیم با آثار سوء سیگار درگیر هستند.

رنجبرزاده با بیان این که ۲۵ درصد مردم کشور درگیر مواد دخانی‌ هستند، بیان کرد: سالانه نزدیک دوهزار میلیارد تومان به‌طور مستقیم در کشور دود می‌شود و نزدیک دو تا سه برابر این رقم نیز برای درمان بیماران هزینه می‌شود.

وی تأکید کرد: سوء‌ مصرف سیگار و مواد‌مخدر به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه بسیار بیشتر است و جوانان و نوجوانان این کشور بیشتر در معرض خطر هستند که این امر باید از سوی مسئولان کشور مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

این نماینده مجلس هشتم با انتقاد از میزان قاچاق سیگار به کشور، گفت: آمار غیررسمی از قاچاق سالانه تا ۲۵ میلیارد نخ سیگار به کشور خبر می‌دهند که این امر بسیار خطرناک است و نشان می‌دهد ما باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha