سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 36341
سلامت نیوز: طبق گزارش، بیشتر فرزندان مادران شاغل به دلیل برخوردار نبودن از تغذیه خانگی، بیمار و یا در معرض بیماریهای مرتبط به این نوع روش زندگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، محققان هندی با تحقیق بر دو هزار دانش آموز در 25 شهر هند دریافتند، فرزندان بیشتر مادران شاغل، ناسالمند و از مشکلاتی مانند چاقی در رنجند.

بر اساس گزارش، بیش از 56 درصد زنان کارمند هندی دارای فرزندانی ناسالم و دارای مشکل اضافه وزن هستند.

فرزندان زنان کارمند مستعد ابتلا به بیماریهای منسوب به روش زندگی کارمندی مانند بیماریهای قلبی عروقی و کبدهای پرچرب هستند.

طبق تحقیق، این مشکل در مورد زنانی که کار نیمه وقت دارند بسیار کمتر گزارش شده، بطوریکه تنها 28 درصد این گروه از زنان فرزندانشان با مشکلات فیزیکی روبرو بوده اند.

به گفته محققان، بیشتر فرزندان مادران خانه دار با غذای خانگی تغذیه می شوند و کمتر از غذاهای فست فود، پاستا، پیتزا ، برگر و نوشیدنی های صنعتی استفاده می کنند که این سبک زندگی، تاثیر زیادی بر سلامتی فرزندان دارد.

بر اساس تحقیق، بیشتر والدین هندی، علاقمند به خوردن غذا در بیرون هستند و بیش از 67 درصد کودکان آنها بین وعده های غذا چیپس می خورند و 75 درصد نوشیدنی‌های شیرین می نوشند. و 81 درصد آنها حدالقل 2 ساعت در روز پای تلویزیون یا کامپیوتر می نشینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha