سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمارستان الکترونیکی در کشور باید گسترش بیشتری یابد و در حال حاضر فاصله زیادی با داشتن یک بیمارستان الکترونیک در کشور داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ محمدباقر لاریجانی در دومین کنفرانس بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین صبح امروز در ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: به نظر می‌رسد می‌توان با کمک فناوری اطلاعات، مدیریتی مناسب در زمینه مشکلات بیمارستان‌ها داشته باشیم چرا که به عنوان مثال ممکن است خیلی از بیمارستان‌ها بخواهند که توسعه تخت داشته باشند اما وقتی کارشناسی انجام می شود مشاهده می‌کنیم با یک مدیریت مناسب به کمک فناوری اطلاعات می‌توان بسیار راحت بدون توسعه تخت این موضوع را مدیریت کرد.

وی افزود: قرار است از ابتدای آذر از واحدهای تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران بازرسی اطلاعاتی و الکترونیکی داشته باشیم اما  در حال حاضر فاصله زیادی با یک بیمارستان الکترونیک داریم اما گام‌های استواری در این زمینه برداشته شده است.

لاریجانی با بیان اینکه دانشکده مجازی علوم پزشکی به سرعت کار خود را آغاز کرده است گفت: امیدواریم در سال آینده ۳۰ درصد برنامه آموزشی دانشجویان این دانشگاه را مجازی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دهها دوره بازآموزی پزشکی در زمینه به‌کاربردن فناوری الکترونیک می‌توان در دست داشت لذا لازم است سازمان مجازی دانشگاه که در سال‌های گذشته گسترش داشته است توسعه بیشتری یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ هزار کاربر به طور مستقیم در دانشگاه فعالیت می‌کنند و ۸ میلیون فایل در این مجموعه رد و بدل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله احکام پرسنلی، سامانه مدیریتی، ثبت‌نام دانشجویی و نظام اطلاعات بیمارستانی در تمام بیمارستان‌ها به صورت مجازی است.

لاریجانی ادامه داد: از ۴۱ نشریه علمی دانشگاه ۳۰ نشریه به صورت الکترونیکی است و دانشگاه حدود 79 هزار صفحه وب دارد. اما به نظر می‌رسد قدم‌های بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

وی افزود: امروز به سادگی می‌توانیم وضعیت بیمارستان‌ها را از نظر تعداد تخت، مدت بستری و درآمدهای بیمارستان‌ها رصد کنیم و امروز در دانشگاه مرکز رشد فناوری اطلاعات نیز تاسیس شده است.

در ادامه این مراسم مصطفی بهمن‌آبادی دبیر این کنفرانس اظهار داشت: چالش‌های توسعه بیمارستان الکترونیکی در حال حاضر جمع شده و محور اصلی این همایش قرار گرفته است.

وی افزود: نداشتن چارت سازمانی برای اعضاء تخصصی تله‌مدیسین در کشور و نبودن کارشناس پکس و چالش‌های نظرسنجی از مهمترین مشکلات ما در این حوزه است.

ماشاء‌الله ترابی، دبیر علمی این کنفرانس نیز گفت: عدم شناخت گروه‌های مختلف پزشکی و مدیران از مزایای نفش فناوری اطلاعات در ارائه خدمات مهمترین مشکل را در این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha