سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 36346
سلامت نیوز: معاون دارو سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، با بیان اینکه وظیفه ما تامین دارو است، گفت: این که نظارت بر فروش داروهای غیرمجاز در ناصر خسرو وجود داشته باشد یا آنجا به طور کامل پاکسازی شود به عهده ما نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا شانه‌ساز با اشاره به اینکه تا چند سال پیش، بسیاری از داروهایی که در کشور وجود نداشت و یا کمبود داشتیم در ناصر خسرو پیدا می‌شد، افزود: بیمار هم مجبور بود داروهایش را از آنجا تهیه کند.

وی با بیان اینکه اکنون ناصرخسرو مرکز فروش داروهای خلاف و غیرمجاز است، اظهار کرد: در این محل داروهایی غیرمجاز  همچون داروی سقط جنین و یا ترک اعتیاد خرید و فروش می‌شود که در داخل کشور و داروخانه‌ها هم وجود دارد؛ اما استفاده از آنها نیازمند طی فرایند قانونی و تایید پزشک است به عنوان مثال سقط جنین براساس قوانین پزشکی و شرعی تعریف می‌شود و داروی آن باید توسط متخصص زنان تجویز شود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو، ضمن اشاره به این که بر این بخش با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه نظارت می‌کنیم، عنوان کرد: این که نظارت وجود داشته باشد یا آنجا به طور کامل پاکسازی شود به عهده ما نیست، در بحث مبارزه با قاچاق کاملا خودمان را درگیر می‌دانیم با نیروی انتظامی و ضابطان قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی مرتب همکاری داریم؛ با این وجود و با همه مبارزه‌ای که صورت می‌پذیرد عده‌ای این تجارت را انجام می‌دهند و نمی‌توان گفت صد درصد می‌توانیم آن را جمع‌آوری ‌کنیم.

وی ادامه داد: ما شرکت‌ها و مراکز فوریتی داریم که قانونی و با ارائه نسخه دارو را به بیمار می‌دهند، وظیفه ما تامین دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha