سلامت نیوز: رییس پژوهشگاه و مركز فوق تخصصی ابن‌سینا با تاكید بر ضرورت تخصصی شدن بررسی و درمان بیماری‌های جنسی در كشور اذعان كرد كه امروزه در دنیا درمان مشكلات جنسی به صورت یك درمان فوق تخصصی گروهی در مراكز درمانی انجام می‌شود لذا مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن‌سینا نیز كلینیك سلامت جنسی را با برخورداری از تیم تخصصی مجرب با تخصص‌های گوناگون افتتاح می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل  از ایسنا، دكتر آخوندی با بیان این مطلب كه بررسی و درمان مشكلات جنسی باید به راحتی برای تمام متقاضیان، قابل دسترسی باشد از افتتاح كلینیك سلامت جنسی مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن‌سینا در تاریخ 21 آبان‌ ماه خبر داد و خاطرنشان كرد: تمامی سرویسهایی كه در این كلینیك ارایه می‌شود محرمانه بوده و تیمی متشكل از افراد كارآزموده با تخصص‌های عفونی، زنان و زایمان، اورولوژی، آندرولوژی، پوست، روانپزشكی، داروسازی و علوم آزمایشگاهی آماده ارایه تازه‌ترین درمان‌ها به مراجعین هستند.

وی افزود: مراجعین به این كلیینك می‌توانند در اولین مراجعه خود با انتخاب یكی از بخشهای مشكلات جنسی، بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی، تبخال و واكسیناسیون، درمان خود را آغاز كنند.

وی ادامه داد: در بخش مشكلات جنسی مشكلاتی را كه باعث اختلال عملكرد طبیعی جنسی می‌شوند، توسط افراد كارآزموده بررسی و بر حسب مشكل مطرح شده فرد برای مشاوره‌های ضروری، معاینات تخصصی و انجام آزمایشات معرفی می‌شود.

به گفته دكتر آخوندی، در بخش بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی (STI) پس از اخذ شرح حال دقیق و معاینه كامل مهمترین عفونت‌های شایع STI از جمله علل ویروس و باكتریایی، بررسی و آزمایشات اختصاصی انجام شده و توصیه‌های لازم به بیماران ارائه می‌شود.

وی بخش دیگری از فعالیت‌های این كلینیك را تشخیص و كنترل تبخال (هرپس) عنوان و اضافه كرد: بیماران مراجعه كننده با انواع تبخال حاد، مزمن، مراجعه در منطقه تناسلی یا هر منطقه دیگر بدن مورد ارزیابی و برنامه‌ریزی درمان و كنترل قرار می‌گیرند كه این برنامه‌ریزی بسته به نوع ضایعه و سایر مسایل جسمی مراجعه كننده متغیر بوده و برای هر بیمار جداگانه تنظیم خواهد شد.

رئیس مركز فوق تخصصی ابن‌سینا در ادامه اظهار داشت: به زودی كلیه‌ واكسن‌های مصوب كمیته كشوری واكسیناسیون و همچنین واكسن HPV (پپیلوماویروس) انسانی در این كلینیك در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد و در صورت تمایل بیمار می‌تواند در مراجعات تنظیم شده بعدی با انجام آزمایشات اختصاصی از موفقیت واكسیناسیون خود اطمینان حاصل كند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ساختمان جدید مركز درمان فوق تخصصی ناباروری و سقط مكرر ابن‌سینا گفت: مركز فوق تخصصی ابن‌سینا كه از سال 1382 فعالیت خود را با درمان ناباروری و سقط مكرر آغاز كرد،‌ هم‌اكنون با موفقیت درمان 40 تا 35 درصد زوجین نابارور در خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال به ارایه خدمات به مراجعین می‌پردازد.

مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا كه تحت نظر پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ـ ابن‌سینا است، با همكاری مشترك مركز ART دانشگاه USHCL آلمان از پاییز 1382 شروع به فعالیت كرد. این مركز با برخورداری از پنج كلینك تشخیص و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سقط مكرر، روش‌های جایگزین در درمان ناباروری(اهدا)، پره ناتولوژی و سلامت جنسی و ارائه خدمات پاراكلینیكی،‌ به عنوان مركز منحصر به فرد در ارائه خدمات اهدا به زوج‌های نابارور و نخستین مركزی كه به صورت اختصاصی در كشور به درمان سقط مكرر و عدم موفقیت مكرر در درمان ناباروری می‌پردازد، درحال فعالیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha