سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 36355
سلامت نیوز: متخصصان آلرژی هشدار دادند كه استفاده از اسپری‌های خوش بو كننده هوا و شمع‌های معطر می‌تواند موجب بروز مشكلات تنفسی شده و آسم را تشدید كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر استنلی فاین من، متخصص آسم و آلرژی در آمریكا خاطرنشان كرد: این تاثیر نامطلوب شدیدتر از آن است كه اغلب مردم تصور می‌كنند.

وی افزود: حدود 20 درصد از مردم و 34 درصد از بیماران مبتلا به آسم می‌گویند كه در تماس با این خوشبوكننده‌ها دچار مشكلات و ناراحتی‌های قابل توجهی می‌شوند. این خوشبوكننده‌ها حاوی تركیباتی هستند كه موجب بروز علائم آلرژیك می‌شوند، آلرژی‌های فعلی را تشدید می‌كنند و حملات آسم را نیز افزایش می‌دهند.

به نوشته روزنامه بلومبرگ، دكتر فاین من تصریح كرد: این محصولات هر چند هوا را خوشبو می‌كنند اما حاوی تركیبات آلی وولاتیل یا (Vocs) هستند كه نمی‌توانند بوی بد و نامطبوع اتاق را از بین ببرند بلكه فقط این بوها را پنهان می‌كنند.

این مطالعات تایید كرد كه تماس با این تركیبات حتی كمتر از استانداردهای تعیین شده، خطر آسم را بویژه در كودكان تشدید می‌كند. همچنین غلظت‌های بالای این مواد موجب تحریك شدن چشم و مجاری تنفسی، سردرد، سرگیجه و یا حتی مشكلات حافظه‌ای می‌شود.

فاین من تاكید كرد: محصولاتی كه با برچسب‌های كاملا طبیعی و یا حتی بدون بو ارائه می‌شوند نیز می‌توانند مواد شیمیایی خطرناكی را در هوا پراكنده كنند.

این یافته در نشست سالانه كالج آمریكایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی در بوستون ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha