سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 36371
سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مردم در كشور به صورت میانگین دو سوم استكان در روز شیر مصرف می كنند كه این میزان كمتر از حد استاندارد است.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر زهرا عبداللهی در نشست خبری نخستین جشنواره و همایش ملی شیر و سلامت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سرانه مصرف شیر و مواد لبنی به صورت میانگین در كشور حدود 139 گرم در روز است كه این میزان باید به طور متوسط بین 235 تا 240 گرم در روز باشد.

وی با شاره به این كه شیر و مواد لبنی یكی از اصلی ترین گروه های غذایی هستند و نقش اساسی در رشد و استحكام اسكلت ها و استخوان ها دارد، ‌افزود: در حال حاضر مصرف شیر و لبنیات در كشور كمتر از میزان توصیه شده است و از دلایل مهم آن نبود آگاهی های تغذیه ای مردم است.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: یكی از اصلی ترین گروه های هدف ما كودكان و نوجوانان هستند كه در این راستا برنامه های تفریحی و آموزشی را در این جشنواره دو روزه در نظر گرفته ایم تا بتوانیم میزان مصرف شیر و فرآورده های لبنی را در این قشر افزایش دهیم.

دكتر عبداللهی گسترش فرهنگ عمومی در زمینه مصرف شیر، ایجاد فضای الگو پردازی برای كودكان و نوجوانان،‌ارتقا سطح سلامت جسمی جامعه و آگاه سازی خانواده در خصوص مزایای شیر را از اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی شیر و سلامت برشمرد و افزود: در این راستا بسیج آموزش همگانی مصرف شیر را در سطح دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور در نظر گرفته ایم كه فعالیت خود را از نیمه اول دی ماه آغاز خواهند كرد.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این كه تشویق صنایع و تولید كننده های فرآورده های لبنی به تولید محصولات كم چرب از اهداف وزارت بهداشت است، گفت: به دلیل این كه چربی موجود در این فرآورده ها كلسترول خون را افزایش می دهد و موجب بیماری های قلبی عروقی می شود توصیه می شود مردم كمتر از مواد لبنی پر چرب استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha